Thursday, August 21, 2014

Teringin nak buat & makan....

Assalamualaikum

Ngeh ngeh.... ada food yang aku teringin nak buat & makan. Yang ni dari dalam MC bulan April aritu lagi. Tapi lum dapat dipenuhi. Yalah masa nak sangat tu dalam pantang, tak leh nak makan sebab ada telur. Aku nak kek marble yang homemade. Hehehe. Ni dah bulan 8 tak kesampaian lagi nak buat. Nak buat senang + kejap jer tapi maklum peralatan tak cukup kat umah sewa ni.

Haa kek simple tu jer. Macam aku penah buat 2 tahun lepas, 6 ker 7 kaler. Amik dah macam kek pelangi. 1st kek yang aku belajar & buat masa darjah 6. Hihihi. 



Aku kan macam rasa baby kan tak mau yang jenis banyak MSG or bahan-bahan pengawet. Kalau yang masak sendiri ok. Means yang fresh, diterima. Hehehe. Tapi buah memang ada certain buah yang memang tak mau. Contoh macam epal merah, buah naga. Aku suka tapi baby la tak suka. Kikikiki. Maaf yer baby. 

Lama jugak tak main masak-masak. Hehehe. Awal-awal aritu tengok minyak tu macam eeeee menyampah. hahahha. Lama jugak tak masak untuk Hubby. Setakat goreng telur dadar boleh la. Alhamdulillah Hubby memahami. Dah masuk 3rd trimester ni boleh la nak masak simple. Tapi tak la hari-hari. Hehehe. 

Okeylah... In Shaa Allah target nak buat kek marble sebelum deliver nanti. 





No comments:

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...