Tuesday, August 26, 2014

1st Wedding Anniversary

Assalamualaikum....

Diam tak diam. Setahun dah usia perkahwinan pada 24 Ogos 2014. Ewaahh... Alhamdulillah. Masih hijau & baru lagi. Macam tak caya tahun lepas date tu ngah sibuk-sibuk, debar-debar nak akad nikah. So dari sebelum cuti raya lagi memang request kat Hubby suh cuti hari Ahad. Maklum la Johor kan keje Ahad. Aku ngatkan dia lupa. Hehehe. 





Alhamdulillah aku pun dah nak 34minggu. So last week plan balik kampung aku sebab nak basuh & packing sekali beg baju baby. Ready kan jer. Maklum la kami ni dok travel sana sini. Packing, jumpa, basuh baju, kemas-kemas kang packing lagi. Hehehe. In Shaa Allah, rezeki dapat baby nanti baru dok sama kot. In Shaa Allah. Perancangan Allah pastinyer yang terbaek. 

Kebetulan balik kampung adik-adik aku pun semua ada. So meriah la bila kumpul reramai. Makan ramai-ramai. Gaduh-gaduh semua. Hahahaha.... Pastu Ali pun balik dok melayan Ali. Dah pandai ketawa bila diagah. Alhamdulillah perkembangan Ali pun bertambah baik & sihat. Terima kasih Ya-Allah. 


Bila ramai-ramai ada saja lah buat acah-acah Candy Booth. Adik aku, Ifah la datang bawak Coklat Fountain. Pastu beli buah & biskut. Hubby aku cukup suka la benda ni. Hehehe. 

Takde sambutan beriya pun just spend time together. Aku rasa tu pun dah cukup bahagia &tenang. Yalah berada bersama insan-insan tersayang. 

Petang sabtu tu lepas Asar, Hubby ajak g jalan-jalan. Tanya ke mana adalah. Suka tau. Petang dah redup die memang ajak kuar punya. Rupanyer ke Muar. Tengok-tengok kalau ada orang jual buah ker apa kan. Pastu jalan ke Tg Agas, nak makan mee bandung kedai tu tutup lak. So lepak kat masjid biru sementara tunggu Maghrib. 

Amik angin petang. Lama tak tengok laut. Lama jugak tak ke sini. Setel solat semua baru sibuk cari tempat makan. Maklum la dah lapau. Lunch mak masak bubur nasi. So kami berdua makan bubur nasi jer. Sedap mak masak kan. Hehehe. 

Sebab kedai Mee Bandung tutup so plan nak try la makan seafood kat Sabak Awor. Tapi yang sedap tutup. Aku 1st time makan kat situ. Hubby la yang citer. So takde la order apa sangat. Menu nasi putih, Kailan ikan masin, sotong goreng tepung, telur dadar. Makan berdua kan. Ngeh ngeh ngeh. 




Setel dinner laju-laju balik umah. hehehehe. Tengok bola sambil main dengan Ali. Lewat Ali tido malam tu, nak dekat kol 1am. 

Babaiiiii. 




No comments:

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...