Thursday, April 2, 2015

Bila Hatiku Panass...

Assalamualaikum... 

Pekaba uolss? Dah makan? 
Citer pasal berubah ni, aku pun tak la baik mana pun. Banyak yang perlu dibaiki, diperbetolkan, diperluruskan. Macam-macam la. Dari segala sudut. Gituw... Hihihi 

Yalah aku ni pun manusia biasa. Yang banyak nau buat salah & silap. 
Cuma selalu pesan pada diri sendiri, 
Jangan jadi batu api. 
Jangan sakitkan hati orang. 
Jangan keruhkan keadaan.
Jangan sombong
Jangan melenting bila ditegur
Jangan busy body hal orang
Jangan cepat marah-marah

Cuma tu bila saat hati disakiti & hati panas terlepas jugak kata-kata geram yang dihambur keluar. Ahakssss. 
Kadang-kadang tu bila lama ia disimpan dalam hati, dipendam, terlepas jua. Sebab aku manusia biasa kan. Yang bukan maksum pun. 

Cuma bila saat itu sakit better jangan pegang gadget, takut terlepas tertaip apa yang terbuku di hati. Macam kes yang lalu. Amik kawwww. Aku pun lepas dah cool baca balik, tak caya ayat-ayat aku taip tu. hehehehe. 

Ni la hasilnyer bila hati panas menaip. Hahhha.. Aku dah delete status ni di FB. Ramai yang PM tanya nape. Cuma aku sempat screenshoot. Ada yang dah komen. Kawan aku cakap sebab aku ni jarang mengamuk tu die terkejut. Huhuhu.... Teruk kan bila mengamuk. Hahahhaha. 

Ada kawan siap share status aku ni di wall diorang. Ada sebabnyer. Aku tak la citer 100% pun, biarlah aku simpan sendiri & orang tertentu yang berada bersama jer tahu. Aku pun bukan nak burukkan sesiapa tapi aku jua punya perasaan. Aku jua punya hati. Bukan aku ni tunggul kayu @ tiang letrik kan. 

Aku bukan jenis berkira tapi bila orang start berkira dengan aku. Oooohhh.... 
Aku cuba jadi sabar, tapi sabar-sabar aku pun, aku ada la limit & bila capai satu tahap, aku boleh meletup gak... Kikikiki.... 






Aku pun masih belajar kawal emosi. 
Aku pun masih lagi baiki diri. 
Aku pun masih timba ilmu. 
Aku pun masih belajar nak jadi baik.

Sama-sama la kita jadi baik.
Kalau aku ada buat salah, tegurlah aku yer. 


Thanks

Okey babaiiiii. 

No comments:

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...