Friday, April 1, 2011

Dugaan oohh Dugaan

Masya-Allah terkejut jugak dengar bila dapat tahu adik no 7 eksiden motor tadi... dugaan Allah.. semoga apa yang berlaku ada hikmah dan kebaikan yang tersembunyi.... dugaan yang datang nak menguatkan kita.. tabahkan hati hamba-hamba-NYA.... semoga aku diberi kekuatan dalam menghadapi segalanyer.. amin

minggu lepas adik aku no 6 eksiden kete sebab tayar pecah... alhamdulillah die tak apa2.. agak trauma jerk.. la sebab tak sangka kan.... kete la teruk sket... barang kete ada ganti kan...

walaupun kite diuji bukan bermakna kite ni tak bagus @ kite tak disayangi... tapi dugaan tu nak menguji sejauh mana tahap kesabaran kite.. sejauh mana usaha kite untuk menyelesaikan apa yang berlaku.. bagaimana keadaan kite dalam menghadapi semua tu.. bagaimana kite nak tolong membaiki keadaan.... adakah hanya tengok @ bagi semangat serta sokongan? mungkin Allah nak tengok sejauh mana hubungan antara kami adik beradik.. adakah saling amik berat... adakah saling sayang menyayang.... adakah jarak jadi penghalang.... juga ingin lihat sapa kawan sejati tika susah & senang.... juga boleh tahu sapa kawan sapa lawan... apa pun sumanya pasti ada hikmah yang tersembunyi.... atau mungkin ada kesalahan yang kite lakukan yang mungkin sengaja @ tidak disengajakan.. mungkin dugaan ni nak jadikan kite lebih baik lagi.. lebih dimurahkan rezeki lagi.. lebih bahagia lagi.... masya-Allah..... walau apa pun aku sangat2 bersyukur dengan segala apa yang dikurniakan kepada diriku & keluarga.... nikmat Allah yang tidak terhingga.... begitu cinta Allah kepada hamba-NYA.. adakah kite ada rasa cinta & sayang pada Allah....
[sebak rasa hati ni]


No comments:

Follow by Email

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hubby Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Popular Posts

Live Traffic Feed