Tuesday, May 3, 2011

Redha Jer

Perkara tak diduga! Yalah kite tak tahu ini akan bakal terjadi… Dan betol sesuatu yang terjadi adalah ada punca musababnyer kan… apapun aku redha… aku terima… Allah masih sayangkan aku…. Sesuatu yang berlaku membuatkan kita berfikir & merenung sejenak… kenapa ek jadi macam ni... Betol kata orang.. kuharapkan panas hingga ke petang… tiba2 ujan ditengahari… bila kita diuji dengan sesuatu perkara bermakna Allah nak tahu sejauh mana kita boleh mengawal & menyelesaikan serta melalui/menghadapi perkara tersebut…  Adakah kita redha & sabar bila dugaan tu melanda…. Allah takkan menguji jika kita tak mampu… Allah akan uji semampu kita untuk hadapi…. Jangan pernah putus asa & berhenti berharap… kadangkala apa yang berlaku memerlukan kita melakukan pengorbanan bagi mendapatkan sesuatu yang kita inginkan… kadangkala memerlukan kita melakukan perubahan kepada yang lebih baik…. Kembali kepada Islam yang sebenar, landasan yang benar…..

Ingat takde perkara yang senang & bergolek yang kita dapat… jika begitu lagi la kita ni lalai & lupa pada Allah…. Usaha tangga kejayaan… selagi kita berusaha, mengingati-NYA… insya-allah DIA akan ingat pada kita juga….. jangan lupa panjatkan kesyukuran jika kita mendapat sesuatu yang kita inginkan…. Sesungguhnya Allah itu maha adil dan maha mengetahui…. Jika sesuatu berlaku pada kita jangan lupa pada orang lain…. Setiap orang ada dugaan… mungkin sama mungkin… mungkin lebih teruk dari kita… apa pun kita harus sangat2 bersyukur kerna kita masih dikurniakan kesihatan yang sangat2 tidak ternilai harganya….. Muhasabah diri…. Renung dalam2 siapa diri kita….

No comments:

Follow by Email

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hubby Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Popular Posts

Live Traffic Feed