Wednesday, May 4, 2011

Sementara Masih Di sini

sekadar berkongsi.... untuk renungan bersama

Sebelum bersua kalian,
Jauh ku mengembara,
Takdir tertulis….aku seketika  di sini
Bertemu kalian semua
Menjalin hubungan persaudaraan

Bersama sekujur diri Ini
Ku bawa  segenap pengalaman
Yang ku kutip sepanjang perjalananku
Sebelum ke sini

Pengalamanku bertambah lagi
Di daerah ini….bersama kalian

Pengalaman lepas mendidik aku
Membentuk cara aku berfikir
Aku hanya di sini seketika
Ada pengalaman untuk dicerita
Tapi yang sempat cuma sedikit
Bukan kerana aku tidak ingin memberi
Tapi kalian berat menerima

Selepas destinasi ini, aku akan melangkah lagi
Cuma arahnya belum pasti
Apakah destinasi itu
Sementara jua...atau destinasi kekal

Kerana aku seorang pengembara
Tiada kesedihan untuk perpisahan
Aku tak mungkin kekal di sini
Yang akan terus kusemadi
Doa ku agar kalian berjaya

hasil nukilan...
Zulnaidi Yaacob
Pulau Pinang

No comments:

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...