Tuesday, June 25, 2013

Final Exam - Final Year - USM PJJ


Assalamualaikum.... 

hai semua. 19 June yang lalu merupakan hari terakhir exam di USM. 
mode kali ini walau memang nak cepat2 habiskan belajar tapi sayu. 
sayu bukan kerana apa, tapi sayu kerna rindukan saat bekejar-kejar study. 
buat study group sesama, saat susah senang, bergaduh, berselisih pendapat. 
bakal rindu akan suasana kelas, lecturer, study kat USM, g PW sama2. 
bergurau bermanja. 

4 tahun itu memang bukan satu jangkamasa yang singkat. 
akan tetapi bila ianya bakal berkakhir eh sekejap jer masa berlalu. 

aku mendaftarkan diri di USM pada tahun 2008. ngat lagik masa tu datang ke USM seorang diri, 
dengan sebuah cita-cita ingin menyambung pengajian & seterusnya mendapatkan segulung ijazah 
demi untuk menambah ilmu serta membaiki kualiti diri serta kemahiran.

akan tetapi pengajian pada sessi 2008/2009 terpaksa ditangguhkan atas sebab baru sahaja
dapat kerja di TM. oleh kerana baru 3 minggu masuk keje maka tak lepas untuk cuti kursus 
intensif selama 3 minggu. 

selama tempoh penangguhan itu, aku meriki jugak UiTM dengan hasrat ingin menukar tempat 
pengajian pada mulanya. tetapi tidak kesampaian 

semasa sidang 2009/2010 aku memulakan kembali cita-cita dengan semangat yang baru. 
ingin tamatkan dalam masa 4 tahun, makna 2012/2013 mesti dah habis belajar walau apa pun. 
itu impian & harapan. 

Dan pada tanggal 19 June 2013, saat hari teakhir exam. seyes eh aku dah abes belajar.
syukur Alhamdulillah. terima kasih Ya-Allah dengan izinMU. 

So kurang lebih sebulan result akan keluar. In Shaa Allah semoga lulus dengan baik untuk semua paper termasuk projek paper. dan membolehkan aku berkonvo pada September ini jugak. 
doakan saya yer kawan2. 

nanti kite sambung lagik.

daaaa... ok bai... 

No comments:

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...