Wednesday, June 26, 2013

Persiapan Demi Persiapan - Bride To Be

Ahakss... gituww... 

sekarang ni after selesai final exam, aku menyambung kebizian membuat persiapan untuk weeding yang tak lama lagik. hehehe. actually dari sebelum exam lagi dah mulakan sket2. bukan apa, tak mau kelam kabut nanti kan. tu semua nak pening la, mengamuk la, apa lah bagai kan. sebab maklum la maybe akan stress, maybe akan serabut dengan kekangan masa yang agak terhad. sebab aku & ET bukanlah duduk di tempat yang sama. Central vs Southern. 

so pergorbanan dari segi masa, tenaga dan sewaktu dengannya. Thanks ET. HACKS. 

persiapan yang perlu atau yang dibuat bukan sahaja pada kewangan juga pada mental fizikal juga emosi dan banyak lagik. antara sedar atau tidak. antara perasan atau tidak. ewahhhh...

yang pertama, kami decide untuk buat proposal paper, means paper work yang mengandungi info serta buat checklist supaya tiada barang atau perkara yang penting tertinggal atau lupa. 
apa lagi banyak la tanya pakcik google dalam mencari info dan bertanya pada mereka yang berpengalaman. 

yang kedua, walau apa pun jaga kesihatan, jaga pemakanan. yang ni bukan masa nak kahwin jer yer. all the time. huhuhu. aku nak kata diet sangat pun idak lah, try to makan yang seimbang. senaman pun sangat membantu tapi kan dah beberapa minggu ni tak sempat buat proper exercise. lagi satu yang paling penting nak kena jaga emosi. bukan sahaja emosi diri sendiri, emosi ET jer, emosi family juga. macam family aku ni merupakan 1st majlis besar so tiada pengalaman. apa pun discussion dari masa ke semasa. 
oh ya majlis nanti bukan sahaja majlis aku sorang malah majlis menyambut menantu untuk 2 orang adik lelaki aku jugak. so ada 3 pasang perantin tau. hehehe. 

yang ketiga, pastilah badget kewangan. orang kata ukur baju di badan sendiri. buatlah ikut kemampuan. so majlis kami nanti sederhana jer. yang penting akad nikah & kenduri, concern aku lebih kepada tetamu yang datang iaitu concern pada makanan. nak tetamu kenyang. 
In Shaa Allah try buat yang terbaik. 

setakat ini dulu citer kite. ok baiiii

No comments:

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...