Tuesday, June 24, 2014

Warehouse Sale & Aktiviti Baby

Assalamualaikum

Hai
Pekaba semua? Korang dah makan? Aku baru lepas makan. Arini 2nd day potluck kat ofis aku. Kenyang sangat. Alhamdulillah. Menu arini Pizza & Fruit Cocktail. Semalam macam-macam menu. Pengsann makan. hehehee. 




Arini kat ofis aku ada jualan gudang. Start arini sampai Sabtu. Aku dah jenguk tadi tapi takde shopping apa-apa. Cuci mata bak kata kawan aku. heheheh. 


Alhamdulillah aku dah masuk 6 bulan @ 25weeks. Semalam aku muntah teruk, muntah ubat. Seyes fobia. Arini memang tak makan ubat. Ubat obimin, zink, B compleks & vitamin C. Supplement. Semalam worst sangat. Muntah pahit giler. Nangesssss..... 

Semalam potluck aku makan sket-sket jer. Aku tak leh nak rasa semua sebab nanti aku muntah bila terlalu banyak jenis makanan yang bercampur dalam perut. Seyes memang berbeza la dari masa tak pregnant. Tapi memang kurang elok kan makan campur-campur sangat. Sebab pernah kena aritu makan lepas semua muntah balik so kali memang berjaga-jaga bab nak makan. Penat nanti nak berkejar-kejar ke toilet. hehehe. 


Sekarang dah rasa baby gerak-gerak. Pastu jumpa la pic tu. Oooh camtu eh baby buat dalam perut Mummy. hehehe. Patut la rasa gerak-gerak tu. Semalam jugak aku ada g klinik sebab ada stain coklat kuar, risau jugak. Doktor scan tengok kedudukan uri ok, alhamdulillah. Baby sangat aktif. Perkembangan dia seiring dengan usianyer. Alhamdulillah. Doktor cakap maybe aku aktif & banyak sangat bergerak or buat keje. Ooohh baiklah saya akan kurangkan keje berat dalam satu masa. 

Sekarang aku masih lagi survey nama boy & gurl untuk baby. Sebab tak pasti lagi baby boy & gurl so aku & Hubby standby dua-dua nama. Tapi tak decide nama lagi masih lagi tengok-tengok yang mana sesuai & mempunyai makna yang baik. 

Allahuakbar, tegang perutku. Kenyang nau. hehehehe. 

Okey jom solat dulu. 


No comments:

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...