Monday, August 4, 2014

Mood Raya Berdua

Assalamualaikum
Salam Aidilfitri. Maaf zahir & batin.
Kite baru lepas setel kerja rumah. Hihihi.
Bukan apa baru lepas basuh lipat kain baju. Maklum la aritu cuti panjang. Cuti raya 10hari. Lama okeh. Ni dok relax-relax sambil edit pic yang ada. Pastu saja la test update guna phone. Hihi.

Oh ya... Raya tahun ni alhamdulillah 1st raya as wife, as menantu & mummy to be. Keluarga bertambah besar. Macam tak percaya. Tapi kuasa Allah mengatasi segalanya. Raya tahun baju raya sepasang jer. Sedondon dengan Hubby kite la. Tu pun jenuh cari size. Sekali hambik size L yang muat. Tapi tang kain zip separuh. Hihihi.

First raya jauh dari family sendiri. New suasana so adopt slowly la kan. Dah namanyer kawen. Ya dak??? Puasa 2 hari terakhir dapatlah sahur buka dengan family in law. Aku suka perhati dulu, yalah nak tengok cara diorang macam mana. Orang kata nak blend nanti senang. Gitu kaedahnyer.

Eh macam panjang lak aku taip. Hihihi. Tapi rasanya nak letak pic jer banyak. Hihihi.

Kisah Raya aku, 1st Raya kat umah Kulai. Menu Mak mertua aku buat ketupat, lauk sambal goreng, masak lodeh, ayam kari, kuah kacang. Aku tolong sediakan bahsn masak jek. Bab anyam ketupat memang tak dapek nak nolong. Hihihi. Tolong tengok jer. Oohh tak sempat snap pic menu makanan.

Yalah siap masak & kemas. Hidangkan makanan terus g mandi & bersiap. Siap jer hubby & adik-adik ipar dah balik dari masjid. Makan ramai-ramai barulah sedap & meriah kan. Lepas tu sessi bergambar. Hihi. Aku leh lupa bawak kamera. Makanyer mintak tolong anak buah yang snapkan gambar.







Tu pic 1st raya kat Kulai. Hihihi. Adik-beradik Hubby 4 orang jer. 3 dah kawen tinggal yang bongsu jer. 

Petang 1st Raya aku balik Melaka jap. Tido semalam. Sebab Rabu & Khamis hubby kena keje. Hihihi. Petang raya kedua balik Kulai & terus g jalan raya umah Mak Long kat Sentosa. Menu malam tu stew daging kambing & kew taw hailam. Bertambah aku & hubby makan. Share pinggan. Hihihi


Sempat snap pic beramai-ramai. Hihihi. Khamis teman Hubby g keje. Sudahnyer pagi Jumaat baru gerak lik Melaka tapi singgah beraya ke Muar dulu. Malam tu raya ramai-ramai dengan family aku kat umah adik aku. Dia cakap masak special. Hihihi. Semua adik-adik aku ada. Meriah la. Tambah dengan kehadiran anak buah & 1st cucu. Baby Ali. 






Okeylah setakat ini sahaja. Hihihi. 
Nite & sweet dream

Maaf andai ada salah & silap

No comments:

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...