Sunday, July 31, 2011

kesabaran itu penting, pengorbanan?

apa aku nak citer ek... banyak sangat yang terbuku di hati, macam-macam benda kot aku fikir... tapi malam ni aku rasa sayu sangat... da lama kot aku tak rasa sayu, cam sedey jek...

kadang-kadang jauh di sudut hati rasa cemburu dengan orang lain melihat kegembiraan serta kebahagiaan mereka, aku tumpang happy jugak, impian untuk bahagia & gembira sering ku panjatkan pada-MU... tapi aku faham, mengerti takdir & rezeki masing-masing tak sama... kita patut bersyukur dengan apa yang dikurniakan oleh Allah... Allah maha berkuasa & tahu apa yang terbaik buat hamba-hamba-NYA...

orang yang tersayang tentulah keluarga aku... mak, abah & adik-adik aku... bagi aku ingin buat yang terbaik untuk mereka... mereka harta tak ternilai buat aku & tiada galang gantinyer... kadang-kadang aku rasa sedey, frust jika tak dapat tunaikan apa yang mereka inginkan... aku cuba sebaik mungkin tapi .........

aku ingin mereka suma bahagia... berjaya... dimurahkan rezeki.... berkorban untuk mereka.... bahagiakan mereka... aku sayang mak, abah, adik-adik.... maafkan akak sekiranya akak tak mampu nak tolong....

buat mak abah... akak tahu impian mak abah nak terima menantu belum kesampaian lagik... bukan akak tak usaha... tapi ....

insya-allah mak, abah akak janji akak akan usahakan yang terbaik.. mencari jodoh akak.... mungkin lambat tapi biarlah die yang terbaik buat akak.. yang hormatkan mak abah.... yang sayangkan akak leh terima adik-adik akak....

tapi aku masih tersenyum, gembira.. bersyukur sangat2 dengan apa yang aku ada.... walau tak semewah mana... insya-allah rezeki tu datang dari ALLAH.. yang tu pasti... selagi kite usaha.. insya-allah kite akan yang terbaik kan...

thanks kepada semua sahabat2, rakan2 yang selalu buat aku gembira, tersenyum.. menerima aku sebagai kawan... memahami aku.. menolong, bersama tika susah & senang.. aku sayang pada semua sahabat2, rakan2...

kepada awak : izan... kadangkala saya rasa jauh dari awak... kadangkala saya dekat ngan awak... saya tak tahu apakah ini rindu, cinta @ sayang??? kadangkala saya rasa awak ni sayang saya ker... suka saya ker.... kadangkala saya rasa awak caring pada saya... kadangkala awak tak amik tahu pun.... kadangkala saya keliru dengan semua ini... saya tak tahu jugak nape wujudnyer rasa sayang, rindu pada awak... amik berat pada awak... satu la terima kasih kerna terima saya dengan seadanya tanpa sebab & syarat.. dalam keadaan apa pun awak tetap leh terima saya... tapi bila saya tengok balik... jumpa awak... bercakap dengan awak.. awak sayangkan saya... ada rindu pada saya cuma kekangan masa, keje awak yang sangat busy buatkan awak takde masa untuk semua tu... maybe saya ni sensitif.... kadangkala bukan apa awak.. saya nak manja, perhatian dari awak... dengan jarak jauh.. awak bukan depan mata... kadangkala timbul perasaan yang kurang senang.... masya-Allah saya tak patut fikir camtu kan kan... saya kena positif... doakan yang terbaik buat kite...

tapi awak.. saya taknak harapkan apa2... taknak terlalu berharap sebab taknak kecewa... cuma saya usaha, berdoa, tawakal pada Allah... jika awak, mohd shyahrizan mohd yazid jodoh saya, siti zainab amir... dekatkan awak di hati saya.... permudahkan jodoh antara kami.. satukanlah kami hingga ke alam perkahwinan.... amin...

saya da mula sayang awak....

2 comments:

liyana said...

amin...kena byk sbr awk..ade hikmahnye tiap2 satu kejadian tu. mgkin Allah nak awk berbakti lg kt mak abah awk..mgkin blm cukup lg, gembirakan dorg selagi awk blm berkeluarga.. bila dh jd isteri, mak abah kite dh jatuh no 3 tahu, sobb...sobb...

sy doakan yg terbaik utk awk k =)

nuciaziakact said...

mungkin jugak kan kan...

thanks awak...

Follow by Email

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hubby Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Popular Posts

Live Traffic Feed