Friday, December 14, 2012

Edisi Masterchepp : Sandwich Chicken Mayo


Assalamualaikum
Hai semua....
tajuk entry tak leh blah kan.... hahahaha.... 
one of my signature dish.... tak agak2 kan ala chef kunun... sebab aku tere buat menu nih.... 
simple jerk.... hehehehe..... 
(padahal orang lain lagi tere, aku masih dalam belajar lagik)
lagipun aku dah olah sket from recipe asal... hihihi.....
aku kan salu verangan nak jadi chef so sekarang lum jadi chef maka jadi chep dulu.... hihihi....

aku ni suka nak mentry, pastu suka tengok orang makan....
so kali ini aku nak share ngan korang my dish “Sandwich Chicken Mayo”
first time aku buat ayam tu beso2.... hehehehe....
yang mana sempat snap pic makanyer korang layankan jer la....
aku admire blog “masam manis” menu + teknik photoshoot die... perghhhh.....
gerammmm sehhh....

photoshoot aku? Bese jerk... Alhamdulillah ada kesayangan sony hazel in red tu... ahakss...
beribu-ribu jugak la snap sana sini....

mempersembahkan : ni lah bahan-bahannyer... 


Bahan-bahannyer

Dada ayam
Lada hitam
Garam
Air
Mayonis
Roti Gardenia 
Salad Tomato

Cara-caranyer

1   *potong 2 @ 4 (jangan kecik sangat)

ayam sedang direbus

2   *tumbukkan lada hitam then masukkan ke dalam periuk.
     *Masukkan air secukupnyer – kira ngam2 dengan ayam tu
4  * Rebus hingga empuk/masak

ayam siap direbus ni 1st buat... besar2 okeh 


5   *Racik @ tumbuk jer senang....... then gaulkan dengan mayonis....



gaulkan dengan mayonis yer
   *Dressing dengan salad, tomato & roti....

 
dressing dengan roti putih 

dressing dengan wholemeal
































### amacam? senang jer kan.... selamat mencuba... byeeeeeeee



BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...