Friday, December 14, 2012

Edisi Masterchepp : Serawa Durian



Cakkk.....

Hye semua....

arini ni aku nak story pasal Durian....
sekarang kan fenomena Crepe Durian...... maka tercetus menu oleh mereka yang sangat kreatif.... passion with Durian ini.... hahahaha... musim katanyer...

mesti korang pun tergugat kan tengok durian.... sana sini heboh... 
jual tepi jalan.... tak ketinggalan kat tempat aku... sana sini jual terima, kat pintu masuk, kat tepi lif... mau pening okeh...... aku la.... orang lain okey jer aku tengok.... 

walaubagaimanapun, aku bukanlah pencinta Durian okeh..... heheheehe....... 
tak tergugat pun tengok durian melambak sana sini.... 
kuat iman aku lagik.... 

beberapa minggu lepas masa balik kg, kununnyer aku nak wat crepe Durian request by my sis akan tetapi hasrat tu tidak kesampaian disebabkan terlupa beli whipping cream..... 
makanyer esoknyer aku hanya berusaha memasak serawa durian pun by request my sis..... 
kalau korang nak tahu aku tak pernah makan serawa durian pung.... oppps.... 
seyessssss okeh.....
tapi kerna passion to cook yang sangat high..... makanyer aku sibuk memvolunteerkan diri untuk memasak serawa durian ini... so terhasillah seperti pic dibawah... aku snap dalam periuk lagik.... on going masak.... hihihi... takut lupa sebab masa tu nak balik Key El dah....... 
rupanya senang jek bahan2 nyer.... hahahhaah... aku jer yang baru nak amik tahu....
takpe sekarang praktis... kan buatnyer cik suami (akan datang yea) nak, reti la jugak aku buat.... hihii......... dah2 merepek sudah..... 

Bahan2

Durian (isi durian yer, jangan lak masuk kulitnyer sekali..... *takkelakar*) 
Santan kelapa
Gula Melaka
Daun Pandan 


Caranyer

masukkan santan + gula melaka..... kacau hingga gula cair, kacau jer jangan biar santan meruap..... then masukkan daun pandan... wanngiiiii wooooo.... last sekali masukkan durian... siapppppppppp.....
leh dimakan bersama roti + beras pulut.....





## psstttt...... 1st time okeh aku makan serawa durian hasil masakanku..... makan ngan roti + kawan opis.... time ujan lebat..... layan jugak ek.... hahahhaha.......

okey bye.... 

2 comments:

Liyana said...

Waaa rajin nye...sy pn bkn hantu durian..huu sini melambak doyan gugur hari2

Wadi AR said...

serawa dgn tempoyak lain kan

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...