Thursday, June 16, 2011

Turun 2Kg....

da lama tak timbang kan... tadi aku g timbang setelah di ajak dengan kawan ofis aku... ikutkan cam takut nak timbang sebab last aku timbang berat aku adalah 65kg dalam bulan April or May aritu.. lupa lak nk catat date sebab agak down sket masa tu... seyes terkejut... segan malu jugak ngan kengkawan yang maintain saja... bila berat naik adalah cepat mengah jugak okey...
Masya-Allah sangat berat aku ini.... memang terasa la berat badan aku ni.. banyak jugak baju-baju serta seluar aku jadi sangat fit & ketat.. adalah badan kurang selesa okey... adalah lemah lembik... aku tak mau keadaan ni berterusan so usaha harus dilakukan...
aku nak cergas... cerdas....

so apa aku kena buat......
yang pertama haruslah exercise... exercise.... exercise....
yang kedua haruslah jaga makan dengan amik makanan seimbang....
yang ketiga kurangkan makan malam & makanan yang kurang sihat....
yang keempat kena mulakan sekarang.....

so tadi aku timbang berat aku adalah 63kg...  so adalah turun sebanyak 2kg... alhamdulillah..
bersemangat la sket kan... aku target nak turunkan slowly & leh maintainkan ..... bukan nak kurus sangat pun... sebab aku ni tinggi hanya 150cm.. berat ideal adalah antara 48kg - 50kg.... untuk kesihatan... juga kecantikan....

1 comment:

Liyana said...

cayok awk! boleh punye :)

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...