Thursday, March 22, 2012

Its A Sweet Memory....DOA


Actually aku ngah update & kemaskini folder emel aku semua.... sebelum delete terbaca balik semua emel so teringat suatu ketika akan kenangan bersama seseorang yang banyak memberi kata-kata semangat di saat aku kecewa di saat aku bersedih.... ada ketika aku jatuh..... die seorang yang berada di balik tabir... bagai angin yang bertiup hanya dapat dirasai tanpa dapat dilihat... selain family & sahabat2 aku die antara insan yang sering bagi aku kata2 perangsang untuk bangun dari jatuh... sentiasa mendoakan aku... tidak putus2 bagi kata2 semangat.... selain emel, msg & kol.... aku simpan semuanya as kenangan maka aku coretkan di sini.... antaranya doa yang di emelkan... kalau dalam sms beribu2 doa hampir setiap hari ditujukan buat untuk aku suatu ketika... kini die hanya pemerhati dari jauh.... mengapa Allah temukan kami??? ada hikmahnyer yang tersembunyi di mana semuanya pasti ada sebabnyer kan.... kini walau tiada doa, emel, sms selalu dari die... tapi die masih ada walau dari jauh.... sebelum ini dan sehingga kini... seorang insan yang tidak pernah putus asa & sentiasa menolong insan lain... tidak pernah jemu mendoakan orang lain.... ya... itu aku sangat kagum.... aku sangat respek.... seorang kawan yang baik... semoga Allah membalas segala kebaikannyer terhadap aku.... aminnn..... 

Ya ALLAH aku bermohon agar Siti Zainab Amir dikurniakan jodohnya dengan seorang lelaki yang sebaiknya..jangan Engkau biarkan dia dipermainkan lagi dengan lelaki..ikhlaskan aku bersahabat dengannya...walaupun apa pun aturan yang engkau aturkan dalam kehidupannya, biarlah doa-doaku sentiasa mengiringi kehidupannya...aminnn

Moga Siti Zainab Amin sentiasa diberikan kemudahan dalam perjalanan kehidupan...aminnnn

Ya ALLAH berikanlah pilihan dan tindakan yang dibuat Siti Zainab Amir pilihan yang Engkau redai...aminnn


YA ALLAH pertingkatkanlah keyakinan dan kekuatan dalam diri Siti Zainab Amir...aminnn



Ya ALLAH, izinkanlah kehidupan Siti Zainab Amir dipenuhi dengan ketenangan jiwa, limpahan rezeki yang halal, keselamatan, nikmat kesihatan yang berpanjangan dan segala kebaikan yang sebaiknya..aminnn...

Ya ALLAH aku bermohon agar Siti Zainab Amir dikurniakan jodohnya dengan seorang lelaki yang sebaiknya..jangan Engkau biarkan dia dipermainkan lagi dengan lelaki..ikhlaskan aku bersahabat dengannya...walaupun apa pun aturan yang engkau aturkan dalam kehidupannya, biarlah doa-doaku sentiasa mengiringi kehidupannya...aminnn
Andai lelaki itu burung yang terbang, kita adalah angin lembut yang bersisir- sisiran sepanjang perjalanannya. Kita mahu menjadi bunga, menghias sayapnya. Kita mahu terus bersama- sama, terbang dari rendah perkebunan bunga sehingga ke sayup langit terbuka, sehingga jalannya yang paling hujung, sehingga kita tua, rapuh dan mati... 

Ya ALLAH bukakanlah jalan kemudahan..jalan kesempurnaan dalam apa jua segala rencana terbaik kepada Siti Zainab Amir..aminnn 

Ya Allah ya Tuhanku..kekalkanlah persahabatanku dengan insan yang bernama Siti Zainab Amir..himpunkanlah rasa kegembiraan dan kebahagiaan dalam hidupnya. iringilah setiap langkahnya dengan keselamatan, tenangkanlah hatinya..serta tabahkanlah semangatnya dalam menghadapi segala dugaan...aminnn..aminnnn...aminnnnn

Tuhan cuba menjadikan kita lebih tabah dan kuat. kita dilatih utk mengenali ranjau-ranjau dalam kehidupan. tentunya ada hikmah yang tersirat di dalamnya. sayangi diri sendiri sebaiknya..sedut dan lepaskan nafas dengan tenang. perjalanan masih berbaki lagi..selagi nafas kita berfungsi. anggaplah sebagai kemanisan dalam kehidupan juga..kemanisan dalam perjalanan menimba ilmu...
I tahu u boleh..kuat..tabah...nak u terus bahagia walau i dapat memandangnya dari jauh..



Aku telah mengenali seorang wanita yang bernama Siti Zainab Amir..aku makin mengenali dirinya. Aku makin mengenali siapa dia..kemahuannya..kegembiraannya..kisah silamnya. Aku pernah dan ingin terus bersama menggembirakan hatinya..ya Allah janganlah pisahkan apa yang Engkau telah berikan ini...aminnn



Moga dipermudahkan menjawab dan lulus dengan cemerlang dalam peperiksaan akhir USM...aminnn
Ya ALLAH, aturkanlah perjalanan hidup Siti Zainab Amir dengan sebaiknya..aminnn 

Ya ALLAH, limpahruahkanlah rezeki Siti Zainab Amir dan penuhilah keperluannya...aminnn
Ya ALLAH, limpahruahkanlah rezeki Siti Zainab Amir dan penuhilah keperluannya...aminnn
Ya ALLAH, limpahruahkanlah rezeki Siti Zainab Amir dan penuhilah keperluannya...aminnn
Ya ALLAH, limpahruahkanlah rezeki Siti Zainab Amir dan penuhilah keperluannya...aminnn
Ya ALLAH, limpahruahkanlah rezeki Siti Zainab Amir dan penuhilah keperluannya...aminnn
Ya ALLAH, limpahruahkanlah rezeki Siti Zainab Amir dan penuhilah keperluannya...aminnn
Ya ALLAH, limpahruahkanlah rezeki Siti Zainab Amir dan penuhilah keperluannya...aminnn
Ya ALLAH, limpahruahkanlah rezeki Siti Zainab Amir dan penuhilah keperluannya...aminnn
Ya ALLAH, limpahruahkanlah rezeki Siti Zainab Amir dan penuhilah keperluannya...aminnn
Ya ALLAH, limpahruahkanlah rezeki Siti Zainab Amir dan penuhilah keperluannya...aminnn


Hari ini 21/3/2011 seorang yang aku sayang tidak sihat..
Aku memang sayang pada seseorang yang bernama Siti Zainab Amir...ada satu perasaan yang aku tak tahu kenapa jadi begitu sayang padanya..mungkin Tuhan nak uji aku..nak tengok aku ikhlas tak mengenalinya...nak tahu sejauh mana keikhlasan itu.. Kadang-kadang sayang itu umpama sepasang kekasih..yang nak lihat dia bahagia..ceria..dari kisah-kisah silamnya. Kadang-kadang sayang aku umpama seorang abang kepada adiknya..yang perlu dipandu untuk terus menjalani hidup. Nak tengok adiknya dalam keadaan keselamatan dan kerahmatan. Dah terlalu banyak perasaannya dipermainkan..aku harap "sayangku" ini kuat dan tabah. Jika andainya aku tiada lagi nanti, harapnya kenangan yang pernah aku lalui bersamanya akan jadi panduan. Semoga nasihat dan ingatanku akan jadi semangat untuknya..aku selalu doakan dia sentiasa mendapat kemudahan, keberkatan, kebaikan dan apa saja yang baik untuknya. Biarpun aku hanya dapat melihat dari jauh saja..tapi doaku memang selalu dekat dengannya. Biar umpama angin yang bertiup..Saat dia tak sihat ni terasa ingin sangat memberi perhatian sepenuhnya. Moga cepat sembuh sayang..kuatkan semangat...doa i ada untuk u...
Dari hati 3:21pm


Kita mungkin tidak boleh membuat orang kaya raya serta merta tapi cukuplah memberikan rasa ketenangan dan kegembiraan..




YA ALLAH dengan rendah hati aku bermohon kepadaMu, jika ditakdirkan suatu masa nanti aku tiada lagi dalam kehidupan Siti Zainab Amir peliharakanlah dirinya sebagaimana doa-doaku selama ini..amiiinnnnn..
*simpan doa ini sayang..
  Bagai angin yang bertiup..Di Balik Tabir

PERCAYA menjadi semua perkara MUNGKIN, KASIH SAYANG menjadikan semua perkara MUDAH, HARAPAN memungkinkan semua perkara MENJADI KENYATAAN 

YA Allah jadikanlah persahabatan dan perhubunganku dengan Siti Zainab Amir kekal selamanya..moga ada kebaikan dan keselamatan dalam perkenalan ini..janganlah engkau pisahkan kami dengan kesedihan..berikanlah rasa bahagia antara kami...aminnn

-semoga die dimurahkan rezeki.... dikurniakan nikmat kesihatan yang baik.... dipermudahkan segala urusan.... amin.... 

nama gelaran 
m13
di balik tabir
bagai angin yang bertiup

1 comment:

Mummy Adriana said...

InsyaALlah sayang :) jodoh tu Allah dah tentukan...hanya mase menjadi ukuran lambat atau cepat :)

Follow by Email

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hubby Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Popular Posts

Live Traffic Feed