Thursday, July 30, 2015

Aku suka makan ulam-ulaman

Aku antara peminat ulam. Dulu memang tak pandai pun makan ulam. Start aku belajar kat Politeknik Penang aku belajar ulam. Kisahnyer sebab kat sana, sayur pun diorang masak kari. Tekak aku tak leh terima tapi aku nak makan sayur. Option yang ada ulam. So mula-mula telan jer la. Lama-lama makan eh macam sedap jugak. So lepas start kenal jenis ulam. 

1st ulam aku makan daun selom. Lepas tu ulam raja, pegaga, daun tenggek burung & kacang botol. Orang kata makan ulam ni awet muda. Tak kisah la janji sihat yer dak. 

Daun Selom

Kacang botol

Tenggek burung

Pegaga

Ulam Raja 

Tu jer citer pasal ulam. hikhik. Ulam raja, kacang botol ada lah tanam kat umah. 

Sekian. 

Thanks for reading 

No comments:

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...