Friday, October 9, 2015

Potato Wedges ala KFC homemade

Assalamualaikum....

Citer ni dah lama berlaku. Hehehehe. Aritu minggu selepas adik aku no 5 kawen, adik aku no 2 balik Melaka. So ramai la kat umah mak. Bila dah ramai plan nak masak. Hehhehe. So adik aku plan nak masak ikan siakap 3 rasa, potato wedges. 

Aku pun tak pernah lagi buat sendiri potato wedges. Sebab aku suka jugak la makan. Kalau g KFC mesti nak beli. Hahhahha. Nampak tak menternak lemak. Hihihi. Alaaa bukan selalu pun makan. 

Dari segi pembuatan, potato tu dibasuh bersih kena berus sket la. Sebab kulit die tak payah buang. Bila dah dibersihkan, so potong macam kat KFC tu... sebab aku tak tahu apa nama jenis potongan itu, Potongan baji kot. Bila dah potong, kukus potato sampai setengah masak. Separa empuk. Lepas tu adik ipar aku buat bancuhan tepung, die guna tepung bestari pedas, then celup & goreng. 

Adik boy g cari cheese & mayonis. Gigih die kuar g Pekan Teluk Mas cari cheese tu. Cheese tu just tambah air panas jer. So nilah hasilnyer. Puas hati makan ramai-ramai. 







Tu jer kisahnyer. Hhehehe. Okey babaiiii


No comments:

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...