Tuesday, October 27, 2015

Boleh makan apa dalam pantang eh???

Assalamualaikum...

Aku pun tak cukup ilmu lagi pasal tempoh berpantang, jadi ibu. Banyak lagi yang perlu dibaca, dipelajari, dikuasai. Gitu. Hehehehe. Banyak lagi tak tahu kan. 

So kali ni agak lebih bersedia sket. So tadi baca-baca la balik apa yang boleh di makan semasa berpantang. Bukan apa, orang kata masa lepas bersalin dalam pantang la kena jaga badan elok-elok. Sebabnyer taknak la sakit di masa akan datang. Tak kira bersalin normal @ secara czer. Yalah kita bersalin bukan kuarkan guli, keluarkan baby. 

Dalam tempoh berpantang, banyak yang perlu jaga terutama pasal makan & minum. Belajar dari yang pertama so kali ni ada option sket nak makan apa. Plus nanti nak susukan baby lagi & jaga anak yang lagi sorang. Macam mana la nanti kan. Tunggu jer la masanyer. Harung & laluinyer dengan tabah dan sabar. Sekarang ni tak tahu nak cakap macam mana kan. 

So oleh sebab nanti senang aku nak refer balik, so aku sumbat masuk dalam blog. Mana la tahu kot busy ker terlupa ker? Boleh tahan pelupa jugak aku ni. Hehehe. 

Oh ya, korang kalau ada apa-apa lagi makanan yang boleh or tak boleh amik semasa berpantang, meh la share-share dengan aku. Hihihi... 










Okeylah. Byeee.. 


No comments:

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...