Thursday, September 3, 2015

Bila teringinnnn.... Laksa Penang

Assalamualaikum...

Last weekend kan lama sket cuti sebab Merdeka. So aku macam biasalah. Petang Sabtu dah balik JB. Sebab Ahad kan keje pastu ada event untuk Merdeka. Keje la kan. So aku lepak dengan Zaheen jer kat Melaka. So puas la bergolek, berwrestling dengan dia. 

Sabtu petang dok tengok tv tetiba menu laksa terlintas di fikiran. Terus google resipi sebab lama gila babas tak buat laksa. Aku ni bukan boleh bila dah nak sangat. Pagi ahad lepas mandi, g kedai runcit kat depan jap. Beli bahan-bahan untuk buat laksa. Tengok ikan sardin ada so on.

Beli la laksa kering, ikan sardin, daun kesum, telur, cili besar, limau kasturi, salad. Alaaa bunga kantan takde. Takpe pi singgah umah Wak Mar mintak bunga kantan. Rezeki ada 3 batang. Done. 


Masa ni tengah tunggu Wak Mar g amik bunga kantan, tak berani nak follow. hahahahaha. Best jer kan dok kampung. Tetiba..... 


Tadaaaa.... Check balik bahan. Okey, mari kita mulakan. 

Siang ikan la renyah sket, sebab aku pun lama tak siang ikan. Kecik lak tu. Hihihihi. Lama jugak kot tak masak kan. Hahhahaha. Tapi kerna teringin ku gagahkan jua. 


Gigih kan asingkan tulang ikan dengan isi ikan. 




Tadaaaa. Siap.... Okey boleh makan. Makan semangkuk jer. Tapi aku puas dapat masak & tengok family makan. Mission done. 


Sekian kisah masak-masak. heheheh. 



1 comment:

Kira Sakura said...

tambah nenas sedap ni ;)

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...