Tuesday, September 29, 2015

Buat Kek Coklat Mircowave

Assalamualaikum...

Hari Malaysia yang lalu aku tak balik kampung. So lepak umah kawan aku kat Putrajaya. Petang hari sebelum aku balik KL semula, kawan ajar buat kek coklat guna mircowave. Masak selama 3 minit jer. 

Bahan-bahan pun senang jer. Guna sudu makan jer. 
4 sudu tepung gandum
1 sudu teh baking powder
2 sudu serbuk koko
4 sudu susu pekat
4 sudu gula castor 
4 sudu susu fresh milk
1 biji telur
4 sudu minyak jagung
1 sudu teh esen vanilla


Kacau rata semua bahan, pastu masuk dalam microwave selama 3 minit. Siapp. Okey boleh makan. 














Okeylah, tu jer kita nak citer

1 comment:

LZ - The Blog Owner said...

Assalamualaikum Jen Jen Areff,

Bagus sangat Cik Adik ni tau, tak berjalan ke mana tapi membaking..
Macam senang jer.. Akak suka cuba resepi mudah camni tapi gerenti jadi..

Thanks for sharing.. ;-)

Follow by Email

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hubby Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Popular Posts

Live Traffic Feed