Thursday, August 11, 2011

Pengalaman tengok bola kat Stadium

Dalam bulan pose ni tetiba lak entry pasal bola... hahahaha.. sebenarnya aku takde la tengok masa bulan pose.. tidak tidak... ni saja jer nak story pasal pengalaman pertama kali aku tengok bola di Stadium Bukit Jalil semasa Malaysia vs Singapore pada 28 July yang lalu... aritu tak sempat okey nak story sebab agak bz....


28 July 2011 bersamaan hari khamis so adalah hari bekerja.. maka gerak dari opis la...
gerak dari ofis kol 5pm naik lrt jer sampai masjid jamek then switch star to bukit jalil.. aku g ngan ira dari opis... tiket aku pesan kat mr cdma untuk belikan..


ni ira & incik tunang die, wan

masa aku turun dari station star bukit jalil tu die sangat ramai orang okey... aku rasa dah lama kot aku tak g kat tempat orang ramai camni... salu tengok bola kat tv jer... masa Singapore vs Malaysia kat Singapore aku g tengok dengan Izan kat kedai makan jek...

masa sampai stadium dalam kol 5:30pm.. terus cari Mr Cdma sekali kawan yang belikan tiket tu lambat datang.. yalah memang sesak okey.... kalau naik kete sure jam.. kalau nak datang kena mai awal-awal... memang la bosan time menunggu kan so amik gambar.. ramai kan kan



haaaaaaaa baru teringat my ex-bf pun ada g gak.. tapi kitaorang tak jumpa sebab line hp connection problem... die datang dari seremban... peminat bola...

so akhirnya dalam kol 6:30pm jugak aku dapat masuk kat stadium.... pertama kali nih.. perghhhhhhhhhhh tu die... keadaan dalam stadium.. bayangkan 90,000 orang datang....


ni lah keadaan stadium bukit jalil... aku duduk kat level 3 pastu kerusi paling atas sekali sebab masuk lewat so tempat yang cun da kena amik la kan.. tak kisah la janji leh masuk dan dapat duduk kan.. tengok semua adalah sangat2 bersemangat bukan saja dari pakaian dengan kain rentang, bunyi-bunyian.... lagu-lagu yang didendangkan.. dengan paluan gendang....

memang bising tapi suasana sangat happening.. masa dalam ni aku terpisah dengan ira & wan.. aku joint dengan mr cdma & the gang... kalau nak tahu pertama kali kot aku jumpa mr cdma tu... die TM gak....


tengok lah diorang yang sangat bersemangat & sporting...

memang emosi aku ni kalau tengok bola.. tapi saat paling best bila kite dapat gooollllllllllllll

bila abis game suma bergasak nak kuar.. masa ni masya-allah sangat penat sebab nak berasak-asak kan... masa ni rasanya bestnyer kalau berada di rumah kan kan...


*** pengalaman pertama & terakhir tengok kat stadium... best lagik kat umah leh makan & baring dengan selesa... tak perlu berasak.... lagi best bersama yang tersayang... tapi kalau nak g stadium bersama incik suami akan datang.. insya-allah....bole saja...

1 comment:

Liyana said...

hihi amin...
x pnh lg tgk bola kt stadium, ramai2 tu tkt pengsan lak, tgk kt umah lg best smbil makan cekodok, hehehe

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...