Wednesday, September 19, 2012

Kisah Hujung Minggu Yang Lalu & 16 September ......


Assalamualaikum.... lama tak update blog ni.. bukan apa mood ke laut sket.... ngada-ngada kan aku ini.. asyik ke laut jerk.. ntah apa2 ntah...

so macam mana cuti korang 3 hari ini, sure best kan....
kisah aku lak.... aku mula-mula taknak balik minggu ini kunun-kunun nak balik ujung bulan after gaji,
tapi disebabkan cuti 3 hari maka aku pun meloloskan diri pulang ke kampung jugak... yeay bestnyer biler balik kampong... 
macam biasa la Jumaat after keje aku chow la balik kg.... bersama adik boy aku, DAN DAN serta CIK PUAN YANA.... tapi aku hantar yana ke Tol Nilai jer sebab die kata nak g
jumpa mak abah, adik2 pun semua ada.... maka riuh rendah la rumah masa tu.. bukan selalu...
maaf yea jiran sebelah umah....huhuhu

ada jer aktiviti nak dibuat bersama-sama ngan adik2.... borak2 kisah-kisah kehidupan, update sana sini... hehehe...
malam tu jugak wat la pisang goreng (pisang tanduk) atok sedara aku bagi last week semasa kunjungan ke KLANG, dengan nenas lagik.... terima kasih tok... hehehe

esok paginyer pun kecoh2 lagik nak bikin sarapan apa... adik aku dengan lajunya kuarkan bahan2 untuk memasak sebelum mak abah g kenduri kawen kat SG PELEK....
adik aku, Ifah kata nak wat KEW TAW KUNGFU ... heyahhhhhhhhhhh...... maka bergaduh la dengan kuali bagai untuk menolong mempersiapkan menu sarapan..
nilah hasilnyer... mempersembahkan.... nampak suci & bercahaya kan.... hehehehe



lepas sessi bersarapan aku pun nk basuh CIK BIBAH yang dah lama tak mandi dulu... oh ya citer pasal CIK BIBAH ni memang sangat2 buat aku gerammmmm sangat2...
korang tau tak, aritu viper belakang kena kidnap.... sebelum aku gerak balik angin tayar belakang takde langsung.... masa nak mandikan CIK BIBAH tengok2 kening aka door viser lesap,
pelekat VIVA kecik tu pun lesapp... aku rasa cam nak mengamuk jer... sapa la gatai tangan sangat la tu... memang aku takkan diamkan..... siap la kalau aku dapat tahu siapa nyer keje...
aku memang akan report kat Guard kat area umah tu... isk diorang ini tak buat rondaan ker camner ek.... iskkkk...



haaa.... ada date dengan Dir aka PANG5.... lepas ni nak panggil die PANG5 (kawan2 whatsap yang bagi tu sebab salah faham masa awal2 kiteorang kawan dulu)
sebab die agak garang jugak kan... so dapat la nama tu.....  ikutkan PANG5 tak bape sihat aritu, so die tak keje, pastu nak jumpa aku... rindu katanyer...
demam rindu la tu... hehehe... okeylah.. aku layankan jer.... tapi aku memang nak g umah cousin aku, lama tak jumpa Nor & baby Ecah.... rindu kat mereka....
sebab PANG5 nak jumpa aku so aku angkut la die sekali g umah cousin tu... hehehe... Nor tu cousin & close sejak dari kecik lagik, kira membesar bersama la...
die ngan aku beza 2 tahun jerk... banyak kisah suka duka lalui bersama... huhuhu...
now die dah kahwen ngan Ijan & dapat baby Ecah, 8 Bulan umo Ecah tu.. mak aku yang jaga si Ecah tu....
aku tumpang hepi untuk die... tak riso dah, ada orang jaga die dah..... jaga baik punya... tengok die pun happy jerk... Alhamdulillah....
PANG5 demam, so diam jer la die... manja tau die siap ngadu lagik kat cousin & asben... hehehe... bio sapa suh nak ikut sangat...




















Lepas dari tu, aku nak melawat kawan opis yang baru jer melahirkan anak pada merdeka yang lalu.. anak merdeka rupanya....
Nisa, kawan opis aku pantang kat Melaka sebab parent die kat sana... so berusaha gigih mencari TAMAN SERI JATI....
Alhamdulillah selamat sampai umah Nisa, tengok baby DAMIA... geram tol ngan Mia ... tido jerk.....
Nisa, sepatutnyer due masa raya pertama lagik tapi rezeki Mia nak kuar masa merdeka....
Ummi Nisa masak Nasi Dagang wehhhh... sedap wehhh...... aku tengok rancak jer PANG5 borak ngan asben Nisa, macam ngam jer... bio jer la...
Aku pun sibuk borak ngan Nisa, Ummi & tengok si Mia tidoo.... kena kejut okeh baru nak buka mata, tunjuk mata die yang lawoooo tu.. gerammm tau...hehehe

Taaddaaaa.... mempersembahkan....



















Haaaa masa jumpa PANG5 ada perubahan kat die... apakah? Cer tengok.... agak2 apa yang lain sket.... hehehe



Nampak tak??? hahahaha.... PANG5 bela janggut la... hehehe... die kata lama dah penah la ada janggut lepas tu takde... ni mula nak bela balik,
Bagi aku okey jer kan... as long as nampak kemas, bersih... aku suka lelaki bersih, kemas.... hehehe....
even adik2 aku pun kalau serabut aku suh potong kasi smart ker... rimas tengok... hehehehe

lepas tu g jejalan kat Banda Hilir & Dataran Pahlawan...

A Famosa


lama aku tak g tempat2 ni.. hehehe



Dataran Pahlawan - best tengok orang lepak2 kat padang tu




















petang tu PANG5 aku tengok makin panas lak die, so g klinik check, Dr cakap die kena demam panas... so masing2 pulang ke rumah...

esoknyer die kata dah sihat... so g lah keje... petang tu die ajak aku teman die makan Bakso & ada something nak discuss...
bila dah jumpa tu... dah discuss... ada 2,3 benda wat aku bengang.... so aku cam majuk la... die lak dah mula senyap....
lepas kitaorang g solat, so g lah carilah kedai makan Bakso, tutup lah malam tu... tapi memang sepanjang jalan & masa makan memang senyap jer...
cakap pun yang perlu, sepatah dua kata... pelanggan lain pun dok tengok2 kitaorang....

sampai kat umah baru tau die pun merajuk jugak sebenarnya....

aku tak tahu die majuk, die tak tahu aku majuk...

sekarang ini kitaorang still tak okeh lagik.... die msg, aku diam, aku msg, die diam....

aku dah mengalah tapi die still dengan rajuknyer.... aku dah kol tak jawab2... 
so now aku bio jer la... tengok la macam mana die... aku ni dah la tak reti pujuk orang... kacauuu....

sekian dulu... daaaaa



1 comment:

diana aziz said...

Gaduh2 manje aje tuh.. hehehe.... geramm baca pasal org curik aksesori cik bibah... bnda2 mcm tu pn nk curik... better report kt guard je. kalau jd jgk, hentam je management kt situ... itulah yg sy buat masa byk kes indon intai rmh sy dulu... memule ngadu kat guard. tp xjalan gak.. last2 sy sound management... skrg dh xde dh kes mcm tu.

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...