Thursday, September 27, 2012

Pening + Tak Paham + Rimas


Assalamualaikum....

Seyes aku ngah pening + tak paham ngan perangai Dir sekarang ini.... lately kiteorang salu gak cam berkrisis, berperang, berkonflik....
Pasal apa??? Banyak isu.... aku rasa sampai macam tak faham dah... dok menung balik apa yang silap ek... aku salah cakap ker???
Sebelum ini isu kes die “cemburu” kat aku gara-gara kawan study dok post status kat fb.... padahal common status jer....
Apa lagi kena marah + bebel hampir 40minit....
Okey fine, aku gtau kawan aku jangan post apa-apa, thanks my bro memahami...

Lepas tu lak, pasal gurau pun jadi isu..... sebab aku jawab tak rindu but only jokes okey..... paappppp dapat bebelan percuma....

Lagi pasal bincang untuk majlis tunang + nikah.... tu pun die kata nak bincang plan nk buat biler..... aku cadang die bangkang, tarik muka...
die cadang aku komen sket pun die marah, suh aku faham....
Eloo aku ini boleh jer nak faham kan tapi kamu... ntah lerrrrrr.........................

Ya aku faham jarak memisahkan kami tapi kena la trust each other kan..... kena la faham keadaan kan....
Dah kadang-kadang die buat aku cam orang tak tahu apa-apa....
Aku dah berdikari sejak dari dulu lagi... yer aku akui ada benda aku tahu, aku buat, aku amalkan.....
Contoh if service motor.... yer good die ngatkan tapi bagi list cam aku tk pernah buat semua tu...
aku cam nak marah + rimas or sebab die cakap ek.... ntah lerrrrrr.......

aku ni kadang-kadang kalau aku rasa bengang ker nak marah sangat ker aku akan berdiam diri, bukan apa aku berfikir apa nak cakap? Apa aku nak buat? Aku takut tengah marah takut cakap melalut kan... ntah apa2 kan.... die suka cabar aku... duga aku tau....
Tapi die fikir aku abaikan dia, tak sayangkan die... so kena msg like 24hours gamaknyerr.....
So aku tak leh la ada masa dengan kawan2 aku, dengan family, dengan keje aku, dengan study aku.... ntah lerrr......

Aritu aku dah bebel panjang kat die... bukan apa.... sebab die terlalu cemburu....benda kecik pun die besarkan.... asyik nak cakap aku ada orang lain....
Yeaaaa aku memang ngaku aku memang ramai kawan baik perempuan mahupun lelaki... tapi aku tahu lah batas-batas aku terutama kawan lelaki....
Bukan main redah suma nak feeling.... once aku accept die as calon bakal teman hidup aku means hanya die dalam hati aku...
Kalau aku busy ker tak msg die bukan bermakna aku ngat kat die.... betol tak????

Tak terluah semuanya dengan kata-kata aku di sini.... sebab aku tak tahu nak cakap macam mana.... biarlah hanya aku & Allah tahu... aku taknak jadi stress sangat maka ini lah mediumnyer.... hope it can helps kan....

Aku sekarang ini final year USM PJJ, tak sabo nak abeskan balaja tapi bukanlah semudah itu... heheheh.... aku perlu siapkan thesis + 4 lagi subjek untuk final exam nanti... pastu aritu pening jap pasal Gerak Gempur 1TM... Alhamdulillah dapat tarik diri... thanks bos....

baru-baru ini lak sebab aku busy, yalah time keje kan.. so aku lambat sket balas msg die.. hari tu lak aku memang ada hal kena setel so rehat pun aku bz gak..... dah la aku rasa nak marah rupanya tanda-tanda nak period dah... okey fine.... 
pastu esoknyer die asyik perli2 aku jer... aku kan bz..... aku kan bz.... die tak penting dalam hidup aku... bla bla bla....

bila aku cakap nak aku depan mata die, cepat-cepat kite kahwin.... tak boleh sebab aku tak balaja tak abes lagi, taknak aku pening2 kepala la.... tak nak terburu2 la.... 
bla bla bla..... 

bagi aku fesbuk adalah medium untuk aku riang ria bersama kawan2... kadang gelak sendiri tengok pic ker apa2 jer la kat fesbuk kan... macam terapi... setakat menyakat, gurau senda tapi still berbatas okeh.... buat die tak senang duduk lak... padahal mostly dengan geng2 gugurl.... ntah lerrrrrrrrrr..... 

-----------------------------------------------------------------------

Agak pening jugak dengan roommate baru.... mula-mula okeh jer... but now sangat menganggu tido aku.... okeh fine ko nak masak bangun awal pagi tapi apa kes sampai ganggu orang tido... ngatkan aku jer sampai semua housemate mengalami tido tak lena + tak cukup tido....
Haaaaaaaaa... korang tahu tak cara die lembutkan ikan sangatlah memanaskan hati kami semua... nak tahu camner??? Buka air paip sebesar alam pastu tinggalkan.. bila aku tanya asal tak tutup air, nak lembutkan ikan, cepat sket.... bila aku cakap membazir la, baik rendam je, bangkang cakap aku... cakap tu lambat..... ggrrrrrrr rasa nak ketuk jer kepala ko tau.....suh die tutup air....  bukan aku yang tegur, kawan yang lain pun sama...die say sorry, esoknyer buat lagik.... gggrrrr....

Pastu masak sampai nak berperang jer bunyi, dah la pagi-pagi buta.... heyyyy orang lain masak jugak takde la camtu kan....
Aku ngat hebat sangat la die masak.... tengok2 ikan goreng + telur dadar @ telur sambal + nasi... hari2 masak menu yang sama tapi makan masa hampir 2 jam....
Korang rasa?????? Yang aku panas hati lagi, dapur comot tak bersihkan.... lantai berminyak..... masak kipas + tingkap tak buka...ggrrrr......
Tak semak ker mata??? Tak melekit ker kaki yang memijak????
Memang aku sound la......tapi sekali jer die bersihkan... esok kena cakap lagi,.......

Macam mana die kat umah die ek????

Dah la menumpang barang aku tak rasa bersalah, sangkut tuala bau2.... aku ini sangat2 elergik bau tak sedap.... pastu takde rasa inisiatif nak betolkan kalu senget ker... aku bagi almari kain, tak pasang, tilam tak reti nak beli..... sungguh tak pahammmmmmmm.....
Bukan lah nak sibuk hal die.. sebab die paling muda kan so kitaorang pantau die jugak.... die dah tunang, pegi balik keje ngan tunang die.. okeylah...
Yang aku pelik sket..... balik kol 12malam... takpe lagi sesekali.... ada tu sampai 2,3 pagi.... 4,5 pagi.... esok nak keje ni..... tak tido ker??? lagi pelik kol 10malam kuar pastu 5.30 pagi balik... mandi2 g keje... sangat tak pahammmmmmm...... tapi ikut suka ko lah, janji pandai jaga diri....

Aku memang takde penting tak cakap, aku tegur baik2 die perli balik.... so malassssssssssssssssss

Opsss... terlebey sudah... bye.... 

2 comments:

De Qaseh said...

senyummm....tk mo stress2....

yg pasal dir tuh same2 kene saling memahami....slOw2 la..lagipon masih baru lagi kan....tk pun duk depan2 bincang dari hati ke hati..tak bole pendam sensorang nnti mkin buruk jadinyer.....dir pun kene faham jugk la..kene kawal cemburu..mmg cemburu tandanya syg tapi lau cemburu buta pdah jwbnyer..tu tk bertunang lagik...alam bertunang lagilah bnyk dugaan........same2 berdoa semoga lancar semuanya.....yg sal roomate tuh pun same...sy pun ader jugak housemate cenggitu..tapi jenis mls jer..buat pe2 kene suruh sentiasa..buang sampah kene surh..bt itu ini semua kene surh..kekdang bengang n mls jugak nk amik pot..alih2 kite sendirik yg buat...bincang lek lok takt nnti gaduh...satu lagik tak suke sgt lau housemate ader yg blik sampai 3 4 pagi.....cam pelik jerk.....tp bnykkan bersabar n doa k...

sory cam karangan plak kome..hahahhahaah....

Jen Jen Areff said...

@De Qaseh : thanks awak.. betol2...saya akan sabar & usaha yang terbaik... pasal roomate memang sangat pelik...semalam tegur thru sms.. sentap sudah.. langsung tak balik semalam... ntah ler....

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...