Tuesday, September 25, 2012

Program 100 Hari

Assalamualaikum...

Program 100 hari??? apa benda tu??? (bajet ada orang tanyalah kan, hahahahha).
Raya telah pun berlalu, maka berat aku naik jugak dengan jayanya.... isk isk... 
Puasa sebulan turun la 4 kg... abes raya naik balik 4kg.... makanyer sama jer la... 
Tak leh jadi ni bukan apa, tak leh nak mainten lak aiiii.... dah la susah turun senang naik kannn... aku ni dah la tak bape tinggi benoo... bukan apa, kalau aku biarkan badan naik tanpa kawalan takut masalah penyakit akan muncul.... isk isk.... kang jadi extra malas + sakit sana sini + baju semua ketat sana sini... maklum la aku ini bukanlah jutawan yang leh shopping sentiasa.... hehehee..... opppssss terlebey sudah... hey apa aku merepek nih..... 

sebenarnya aku bukanlah nak kurus bebenor... idak la... cumanya biarlah berat aku sesuai ngan ketinggian aku... ideal katanyer.... sebab sekarang berat adalah over okeh.... kena turun 10kg baru berat ideal.... 

korang bayangkan... cer bayangkan ek..... sebelum pose berat : 62kg..... last day pose : 58kg... last day raya : 62kg..... pitammmmmmmm..... kikikikiki..... 

So aku ada try minum teh herba from cosway nampaknyer tak bape serasi... the best way yang aku patut amalkan, lakukan adalah melakukan exercise.... kiranya teh tu leh minum tapi harus pluss dengan exercise + jaga makan..... baru leh berjaya...... 

makanyer.... nak mula balik bersenam ni aduhai sangatlah malasnyer... beratnyer kaki.... beratnyer montot... buncitnyer perut ni... hehehehe... sob sob sob...  yalah badan dah berat, peha lak nak berlaga... tak mau2.... kang melecet lak sebelum keadaan menjadi parah... gituu ayat, so aku mulakan langkah exercise dengan officemate aku ika....

kitaorang mulakan dengan naik tangga sebanyak 10 tingkat jer dulu sebab masa tu hujan lebat di luar.... program tu kitaorang namakan 

PROGRAM 100 HARI - TURUN 10KG bermula 20 Sept 2012 bakal berakhir 28 Dec 2012

21.9.2012 timbang berat 61.3kg... pengukuran timbang akan dibuat seminggu sekali... 

aktiviti senaman akan diadakan di sekitar kawasan ofis jer... kitaorang pelbagaikan jenis aktiviti supaya more fun... antaranya naik turun tangga, jalan kaki, jogging, gim, badminton... selain di samping menjaga makan kurangkan yang berminyak, yang manis2..... amalkan puasa isnin & khamis.... 

aku ada jugak tengok kisah2 kejayaan di blog kevin zahri.... 

impian nak turunkan berat untuk lebih sihat + cergas.... 

aku tahu agak sukar untuk 2 minggu permulaan ini, aku akan teruskan usaha.... kan orang cakap usaha tangga kejayaan.... 

p/s : masih ngat lagik tak pasal Al Al.... today besday die taw (motip) Al Al die lain dari yang lain, bukan jodoh aku tapi sahabat aku.... sayang kamu selalu.... :) 

sekian... daaaaaaa

2 comments:

Liyana said...

sy baru nk tnye hr tu mase awk dgn ika, lupe daa, hehe

cayok2, mesti boleh punye :)

al al.. hmm lame x dgr cite psl die

Jen Jen Areff said...

insya-allah... must do it..

hehehe... ngat lg ek... al al okey jer... sy ni mcm motivater kat die.. (betol ker eja tu)

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...