Friday, September 28, 2012

Diam Tak Beerti Kalah...Segalanya Ku Terima & Ku Redha....


Assalamualaikum....

Aku tak tahu nak cakap macam mana dah sekarang ni..... rasa macam terbeban lak pikir hal aku + dir....
Dah la nak pikir pasal study lagi kan.... family aku.... keje.....
Banyak lagi perkara aku harus uruskan.. setelkan...
Orang cakap masa bercinta ni manis + happy jer..... memang akan ada perselisihan pendapat....
Tapi sepatutnyer hati & jiwa tu kuat.... aku tak dapat rasakan tu semua.....
Makin lama makin pudar.. hambar... kosong..... makin jauh.....
Setiap kali krisis walau apa pun isu end up aku yang akan nampak bersalah....
Sampai sekarang aku tak paham dah... die nak aku jadi macam mana sebenarnya????
Makin lama kenal, berhubung makin macam-macam ketidakpuasan hati die kat aku.....
Aku pun dah tak paham die sebenarnya macam mana....
Orang yang nampak mudah, tak semudah seperti di sangka...
Yes, aku memang takde mood dah... rasa sedey + kecewa sebab sikap die....
Banyak sangat persoalan yang timbullllll.....
Adakah die tak leh terima seadanya aku?
Adakah aku tak leh terima seadanya die?
Adakah aku yang tak paham dengan keadaan die?
Adakah die yang tak paham dengan keadaan aku?
Adakah aku kurang amik berat pasal die?
Adakah die terlebih amik berat pasal aku?
Adakah aku yang salah?
Adakah jarak ini menjadi punca?
Adakah die kurang yakin dengan aku?
Adakah die kurang percaya pada aku?
Adakah aku terlalu berkira dengan die?
Adakah die terlalu berkira dengan aku?
Adakah aku tak cukup baik untuk die?
Adakah die terlalu baik buat aku?
Adakah die terlalu cemburukan aku?
Adakah die terlalu mengongkong aku?
Adakah die ikhlas ngan aku?
Adakah aku tak cukup sabar dengan die?
Adakah die yang tak cukup sabar ngan aku?
Adakah kerna berbeza latar belakang aku & die?
Adakah aku yang tak pandai jaga hati die?
Adakah die yang tak pandai jaga hati aku?
Adakah salah apa yang aku lakukan?

Banyak sangat persoalan....

Aku berserah hati aku ini untuk siapa kepada Allah.... aku taknak sampai jadi terpaksa..... kunun untuk menjaga hati... end up aku yang tanggung derita....
Biarlah aku mengadu pada Allah.... citer segalanya pada Allah...
Aku tawakal jer jikalau die terbaik buat aku... aku terima.....
Jika die bukan terbaik untuk aku.... pisahkanlah aku.... aku redha....
Jika andai kata jodoh aku belum sampai.... belum tiba.... aku harap jugak family aku dapat faham.... dapat terima....
Aku akan tetap teruskan usaha.... tetap teruskan perjalanan... tetap akan melangkah... tetap akan harung segalanya....
Aku akan buat yang terbaik... jika cinta pada manusia bukan milik aku.... sekurang-kurangnya aku puas hati aku dah cuba.....
Aku akan tetap senyum + happy dengan kehidupan yang penuh pancaroba....
Hope jugak aku akan kuat untuk menjawab segala pertanyaan + persoalan yang bakal datang nanti....
Hope aku akan terus kuat + tabah....

Sekian.... end dulu...


1 comment:

diana aziz said...

Sy suke ayat awak "andai cinta manusia bukan milik aku..."

Wahh.. dah mcm quote novel dah.. heheh...

By the way, back to ur story..
Me also feel like that. org tgk kite hepi, org tgk kite bhagia.. tp sbnrnye hti kite ni x sape yg thu...

like ur way luahkan segala mcm benda dalam blog. sy xmampu nak luahkan segala bnda terutamanya bab2 cinta kat dlm blog. kalu gduh je, pendam. kalu tulis dlm blog pon, tulis gitu2 je...

Apepun, hrp awk bykkn bsabar n mintak petunjuk dr ALLAH SWT.

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...