Wednesday, November 20, 2013

Kisah Family Gathering, Celebrate Besday & Durian

Assalamualaikum

Sabtu yang lalu, 16 Nov besday mummy. so adik2 plan nak buat makan2 sket + raikan besday mak. so sekali la belated besday aku 2 Nov. pastu lak adik yang bongsu dapat UiTM Lendu further study. plan untuk berkumpul semua sebab after kenduri kawen lama tak kumpul sesama. aku dari KL balik after work Jumaat tu & Areff pun sama after work gerak lik Melaka naik bus. 

Sabtu tu pagi2 start gaduh2 kat dapur. hehehe. Menu yang diplan, nasi tomato + ayam masak merah + acar mentah + nugget + sosej + kek + jeli kelapa dari adik boy no 3. pastu adik boy no 2 kata nak buat Lasagna from PD. menu yang simple2 jer. sebab utama janji leh gather sama2. haaa ada berita gembira buat family adik ipar aku no 2 tu dah pregnant 3 bulan. 

tadaaaaaaa yeay aku berjaya masak ayam merah yang sedap. hahahhaa. gembira okeh. alhamdulillah. 









setel semuanya. time to rest. best lah kali ini sebab dapat rest & stay kat kampung kan. petang lepas asar Areff ajak g balik kampung die jap,  kat Muo jer. Pak Su kol katanya ada durian. so apa lagi kami pun balik la jenguk kampung jap. sebenarnya aku & hubby bukanlah peminat durian tapi sebab adik2 mak abah hantu durian so kami pun bersemangat. eyahhhh... otw ke Muo hujan lebat selebatnyer. kampung hubby kat Parit Jamil, Parit Jawa. 

Ipin makan la jugak tapi aku memang tak makan langsung yang fresh. masa sampai kampung ada 3 orang pakcik dia. siap belahkan, aku lak macam serba salah. but be positive, why not aku try makan sket. kiranya cabar diri sendiri. hehehe. bila amik seulas tu, masya-Allah ni ker rasa durian yang fresh. sedappp. alhamdulillah boleh makan. 2 ulas jer berjaya lepas tu terus aku pening... wink wink wink....cik bibah kite bau durian tau.. lalalalalala




sekian karangan saya. hihihi... babaiiiii
_RZ25_



4 comments:

Miss Volvo said...

gambar kedua tu omg sedap gilo T.T

Jen Jen Areff said...

@Miss Volvo : masa dok hidang sendiri pun tak sabar. hehehe.

diana aziz said...

sodap nampak makanan,,, sy terliur ni.. hehe

Liyana said...

sy pun takdela suka sgt durian... plg byk pun 2 ulas jgk.. hehe

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...