Monday, January 17, 2011

[akan ku usahakan sebaik mungkin ]

pelbagai dugaan yang harus ku lalui... walau pun berat... walau pun payah.. aku tetap kena harungi... kalau aku susah.. masih ada orang yang lebih susah dari aku kan.... aku sekurang2nya masih bersyukur kerana punya pakaian, kereta, motor, kesihatan yang baik, kewarasan fikiran, kekuatan.. memang tidak mewah tapi aku hidup dalam kesederhaan.... itu yang mak abah bimbing & diamalkan... kadang2 disaat kita kesunyian keseorangan kita akan bosan, sedey... sebenarnya kita masih ada DIA... yang sentiasa ada dengan kita walau apa pun keadaan cuma kita jer yang kadang2 lupa, lupa terus kepada DIA....

aku hampir tersungkur & berputus asa.... tapi apa yang aku mohon alhamdulillah DIA makbulkan.... sebagai hambaNYA.... aku sangat2 bertuah diberi peluang untuk membaiki kesilapan lalu.... diberi peringatan & serta kesederan supaya kembali ke landasan yang betul..... masih belum terlambat.... terima kasih yang tiada penghujung aku ucapkan kepada mak abah, "m13", serta kawan2 baikku kerana sentiasa mendoakan aku....

banyak sangat yang aku pelajari dalam hidup ini...sangat banyak.... baru ku tahu hikmahNYA.....
erti persahabatan
erti pengorbanan
erti kehormatan
erti kepercayaan
erti kasih sayang
erti keikhlasan
erti keselamatan
erti kematangan
erti nikmat yang tidak terhingga
erti kemudahan
erti kesihatan
erti keberkatan
erti jasa bakti
erti sebuah sayang
erti sebuah cinta
erti kelebihan
erti kelemahan
erti keberanian
erti pertemuan
erti perpisahan
erti terharu
erti kesedihan
erti penghargaan
erti kekeluargaan

sangat2 banyak hingga tak dapat aku katakan.... apa pun semua aku fahami & selami satu persatu....

=======================================================

[apa pun kite takkan puaskan hati semua orang.... apa yang kite buat untuk kebaikan mungkin tidak pada orang lain... sahabat yang baik akan memahami segalanya tentang sahabat.... juga akan menjadi pendengar setia serta penasihat terbaik untuk sahabatnyer.... kan kan... juga sahabat yang baik akan duduk bersama2 sahabat walau pun tanpa sebarang bicara die akan sentiasa ada disisi[

No comments:

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...