Friday, January 21, 2011

satu ketika dahulu saat hati dikecewakan....

Dalam kehidupan ini tidak semua perkara yang kita ingini kita berjaya perolehi.. kadang-kadang kita gagal juga untuk memperolehi segala apa yang kita inginkan tapi kita dapat juga walaupun ia bukannya seperti dalam angan-angan @ impian @ apa yang kita harapkan..

Dalam setiap diri setiap insan sememangnya kita ingin melakukan yang tebaik dan sebaik mungkin tapi kadangkala ianya mungkin di salah erti atau di salah anggap.. mengapa terjadinya begitu.. yalah kadang kala manusia tidak pernah puas dan kadangkala tidak bersyukur serta hargai apa yang mereka ada.. Bila kita sukakan sesuatu atau seseorang tidak semestinya dia akan jadi milik kita sepenuhnya atau kita boleh memilikinya.. kalau boleh pun syukur alhamdulillah dah memang rezeki kita atau jodoh kita.. kadang-kadang sekuat mana kita berusaha untuk mendapatkannya.. ia tetap tidak menjadi milik kita... kuasa ALLAH tiada dapat menghalangnya... apa pun harus REDHA dan terima segalanya.. kena yakin segala yang berlaku ada hikmahnya... baik buruknya hanya ALLAH yang tahu...

Sebagai insan yang kerdil lagi lemah ini... yang sebaiknya hendaklah menjaga hati keluarga dan sahabat-sahabat serta orang-orang di sekeliling kita... sebaiknya cubalah memahami mereka dan buat apa yang mereka suka.. mungkin kadangkala permintaan mereka dalam masa terdekat ini tidak dipenuhi lagi... tapi sekurang-kurangnya kita telah berusaha untuk memenuhi impian mereka terutama keluarga... parent mana yang tak mahu lihat kebahgiaan anak-anak mereka kan??? tapi walau apa pun yang kita rasa, alami terutama perkara yang sedih yang mungkin membuatkan mereka akan turut bersedih harapnya biarlah ianya disimpan menjadi rahsia sendiri.. rasanya tidak sanggup untuk berkongsi kisah duka dan sedih bersama mereka... biarlah kita hanya membuatkan mereka hanya gembira dan sihat jer.... tidak mahu mereka berasa hati... tidak mahu menyusahkan mereka.. mahu lihat kesenangan mereka.. sesungguhnya pergorbanan mereka terhadap kita semua tidak dapat ternilai tingginya dan tidak di ganti... kepada sahabat-sahabat kadangkala kita sudah melakukan yang terbaik, cuba memahami dan menerima walaupun terdapat perkara-perkara yang diluar jangkaan yang berlaku.. samada sengaja atau pun tidak... tapi orang tetap tidak berpuas hati nak buat macam mana kan.. apa pun jika tidak berpuas hati baiklah kiranya kita berhadapan dengan orang tersebut supaya segala ketidakpuasan hati dapat dielakkan tidak memendam rasa dalam hati...

harapanku ingin melihat semua keluarga bahagia, gembira dengan kehidupan yang dilalui... begitu juga dengan sahabat-sahabat sekalian...kerana mereka semua adalah orang-orang yang aku cinta dan sayang... orang yang dicintai???? kepada insan yang pernah aku cintai... terima kasih atas segalanya.. yang baik ku jadikan contoh untuk sepanjang hayat... banyak memberikan aku pelajaran, ilmu yang berguna... yang kurang baik..itu semua pengajaran buat diriku.. supaya lebih berhati-hati di masa akan datang.. terima kasih juga menjadikan aku lebih matang dalam melalui liku-liku kehidupan yang lebih mencabar pada masa mendatang ini...

ampun dan maaf jika ada kesalahanku baik aku sedari atau pun tidak...
sampai masa aku akan bertemu juga.. insya-allah... selagi hayat aku bernafas di muka bumi ini... impian mak abahku ingin melihat aku bersama insan aku cintai.. akan termakbul.. amin...

nukilanku...  

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

tu suatu ketika dahulu aku penah kecundang... kesedihan mewarnai hidupku ketika itu... [wah macam sudah lama] tapi kenangan tu sudah aku buang jauh2... telah ku buang bersama ombak di pantai... telah ku tinggalkan pada masa lalu.... [ewahhh.. jiwang lak aku ni.. jiwangkah??? opsssss]

aku kini telah semakin kuat.... tabah & redha dalam menghadapi segala yang telah berlaku & akan berlaku... aku tak mau menjadi siti zainab yang lemah... aku telah mendapat ketenangan & keceriaan diriku kembali... syukur alhamdulillah kepada Yang Maha ESA.... DIAlah yang maha mengetahui ... memahami apa yang telah dilalui oleh hambanya ini... juga aku berterima kasih kepada m13 yang telah banyak membantuku.... memberikan sokongan & guide.... sokongan yang tidak putus2... doa yang tidak surut2.... tak dapat aku membalasnya..... pintaku moga diberikan rezeki yang murah & halal serta dipermudahkan segala urusan....
akan ku sayangi diriku, mak abah, keluarga serta insan2 yang bergelar sahabat yang sudi bersama tika suka duka.... memberikan sokongan & nasihat.... mak abah & adik2.... m13 jugak.... moga persahabatan ini akan berkekalan buat selama2nya.... thanks kepada cik yana jugak....

wif cik yana... amcorp mall... 14112010

1 comment:

liyana said...

sbr la awk... jalan Allah tu indah pada masaNya... :)

Follow by Email

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hubby Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Popular Posts

Live Traffic Feed