Tuesday, December 24, 2013

Nengok Live Maharaja Lawak Mega

Assalamualaikum...

haaaaaaaa tanpa diduga tanpa disangka aku g tengok Live Program yang disukai ramai di Malaysia sekarang. tengah hottt kan pada 20 Dec yang lalu. actually last week aku tengok MLM kat umah kawan aku kat Putrajaya. nape sampai Putrajaya? yalah masa tu melawat kawan aku yang sakit, baru kuar hospital + dah 3 bulan tak jumpa kawan-kawan lepak masa bujang-bujang dulu. maklum la sejak kawen ni agak busy la weekend. jap kat KL, jap kat MLK,. jap kat KULAI. macam kawan opis jumpa kat opis. nak hang out kat luar pun tak berkesempatan lagi. in shaa Allah nanti kite kuar sama-sama yer Cik Puan Yana & Cik Puan Nisa. lama tak jumpa si Ensem Faiq & si Manis Mia tu. waaahh macam dah 8 tahun kawen nih. hahahhaha. 
rumah depan PICC beb. gayat nengok dari tingkat 13. huhu. menu simple jer tapi yang best sebab kumpul reramai. malam tu nengok Maharaja Lawak Mega berjemaah on 13 Dec. kikiki. pastu kawan aku Cik Anim cakap nak la g nengok live, camner caranya. 




Jumaat pagi-pagi Cik Anim skype tanya camner nak dapatkan tiket MLM tu. sebab tiket tu free jer kan. so aku tolong google tu yang buat entry pasal MLM. yang kes aku lak, khamis malam tu Hubby dah sampai KL tapi sebab ada keje ngan kawan die so takde la jumpa aku. petang after Jumaat, Hubby kol cakap nak tengok Maharaja Lawak live tak? haaaa. maklum saja perasaan Puan Isteri dah berbunga2. tengok live. nak nak. muka gembira dah ni. tapi tiket??? Hubby cakap tiket dah minta tolong kakak Jep Sepah. haaaa. alhamdulillah rezeki kami tengok live. rupanya Khamis dah tanya pada Kakak Jep. hehehehe. aku bagai mengantok disorongkan bantal ahakss... bole ker guna peribahasa tu. hahahaha. tanya jugak ada tak tiket lebih sebab nak bagi kat kawan2 Cik Anim & Cik Ain. kitaorang pun dapat 2 jer. huhuhu...

so petang after keje terus g pick up Hubby & then zaass terus ke MBSA Shah Alam. sebab tiket kami ada kat Jep so pakai lawa sebab nak masuk tengok kena pakai kemas + berkasut. ahaks... tengok tiket baru tahu kena pakai kasut. alaaaa. baju smart dah ok. sekali pakai sandal. alaaaa tawakal jer la kan. hehehehe. 

nape Jep bagi tiket kat Hubby? hahhaha. ada kisahnyer jugak. aku memang minat Jep start dari awal kemunculan Sepah lagi. alaa minat artis cuma aku ni bukan extreme. ramai lagi yang aku minat tapi takde fanatik sangat. cuma beberapa artis yang aku minat aku memang akan tengok la citer @ program yang die masuk. 

memang Hubby satu sekolah dulu dengan si Jep. maklum la masing-masing asal Kulai. Kulai tu pun tak besar mana, so takde banyak nau sekolah. lagi satu adik Hubby kawen dengan Abang kepada Jep. so kira biras la kan. cuma Hubby & Jep takde close sangat pun. kebetulan Kakak Jep yang tolong cakapkan. rezeki & tak sangka jugak. hehehe. so dapat la tengok live MLM minggu ke 6. jakun la jap aku. hahahaha. 









Cik Zura yang tolong bagi tiket kat kami. thanks yer. hai selamat berkenalan. Cik Zura ni blogger jugak. http://hanyadiajepsepahtu.blogspot.com/2013/12/doa-untuk-jep-doa-untuk-sepahtu.html 
dia handle blog tu. aku pun baru jumpa blog tu. petangnya jumpa owner blog. kagum dengan usaha beliau. teruskan usaha anda. 

tu jer la... sekian. 

thanks for reading

_RZ25_

4 comments:

Cikrosecute said...

kalau dapat tiket free jugak seronoknya.....dapat jumpa artis..hihihi

Jen Jen Areff said...

@Che Rosliza Che Mat : mmg tiket free pun awak.. heheheh.

Liyana said...

Oooo gitu alkisahnya....hehhee

Mimy Hamid said...

akak pun minat jep sepah ni..dia lawak spontan selamba muka tak bersalah je hahahaha

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...