Thursday, May 10, 2012

Holiday Ke Utara [2009]


Waahhhh holiday gitu..... [edisi menguatkan daya ingatan + entry tak pernah story lagik kat blog kot...hehehe]  
Sebenarnya trip ini lama dah, in 2009 .... masa nih takde blog lagik....huhuhu.... masa ni ada kenduri kawan poli aku kat Alor Setar Kedah so dah alang-alang ke Kedah makanya panjang lah langkahnyer kan.... so plan ke Langkawi terus.... aku g 6 June 2009 hingga 8 June 2009.... 


Aku gerak naik bus ke Kedah pada 5 June, so g kenduri kawen dulu pada 6 June... [mana lak pic masa kenduri tu ntah] ... di sebabkan umah kawan aku tuh dekat ngan Muzium Padi so dengan sopan santun pergi melawat dengan baju kurung... nak tahu jugak apa lah yang ada dalam Muzium Padi ni kan.... korang perasan tak lukisan tu.... nampak sangat real okeh.... seyes aku teruja.... selain dari tu pameran berkenaan cara proses padi & sejarah2 pasal padi.... antara pic yang sempat disnap... sebenarnya banyak kali kang bosan lak tapi ni jer la yer buat tatapan semua... ahaks.... 





Selepas melawat Muzium Padi maka aku meneruskan perjalanan ke Langkawi.... naik feri dari Kuala Kedah... petang dah masa tu, so kitaorang sampai dah malam jugak la kat Langkawi... sampai jugak... 
So keesokannya hari terus ke Underwater World.... suka tengok hidupan laut... 
After that menaiki kereta kabel ... seyes gayat okeh.... tinggi nyer tempat nih.... pastu dok terpikir macam manalah diorang leh bina tempat tu kan.... 
Dah abes sessi gayat-mengayat, maka pergi lak ke Galeri Tun Mahadhir....esoknyer gerak pulang ke Kedah semula... 


Dah alang-alang berada di Utara nih maka singgah la sebentar ke Padang Besar Perlis tak jauh pun dari Kedah dah.... takde la shopping sangat.... saja jalan-jalan tengok apa yang ada kat situ,.... bukanlah pertama kali aku sampai kat Padang Besar sebab masa aku belajar kat Penang dulu penah sampai jugak .. lepas balik dari Padang Besar singgah sebentar kat Ladang Ostrich nih... teruja okeh..... 

sekian.... daaaaaaaaaaa ^___^





No comments:

Follow by Email

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hubby Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Popular Posts

Live Traffic Feed