Monday, October 29, 2012

Sad But Redha....


Alhamdulillah saat ini aku dah kuat.... makin kuat.....walau apa pun dugaan yang mendatang....
Aku sedih kerana sikap manusia yang sangat-sangat berpura-pura.... siapakah???? tungguuuuu
Biarlah berjuta tuduhan yang dilemparkan, aku tak kuasa nak bela @ explain lagik sebab apa aku cakap pun tak guna sebab penerimaan sama jek....
Lagipun tiada bukti pun setiap tuduhan yang dilemparkan... orang cakap fitnah.....
Haaaaaaaa....ayoooo..... tahu tak  apa itu fitnah? Tahu apa apa balasan memfitnah?
Ya aku tahu aku bukan orang yang hebat nak cakap pasal bab agama ini... masih cetek sangat ilmu aku...
Tapi aku tahu mana baik, mana jahat, mana halal, mana haram..... tahu mana nak bezakan....
Ya aku pun masih belajar... belajar erti hidup.... belajar tentang kehidupan ini....

Wahhh gituw intro indigo kali ini....
Aku bukan nak burukkan sesiapa tapi ini sekadar luahan hati.... luahan hati la sangat kannn... hehehe...
Cuma aku taknak rasa beban kat kepala... nak lepaskan... walau pun bukan 100%.... tapi sekurang-kurangnyer aku lega....
Thanks pada family & BFF sudi dengar... aku tak mau sakit jiwa..... huhuhu.....


Alhamdulillah kisah aku dengan pang5 dah berakhir.... haaaaaa???? Apakah????
Maksudnyer???? Aku takde pape dah ngan die... aku dah undur diri, tak sanggup lagik....

Buat apa diteruskan jika hubungan ini terasa membebankan kepala otak kan...
Buat apa diteruskan jika hubungan merimaskan....
Buat apa diteruskan jika tiada persefahaman... ewahhhh....
Buat apa diteruskan jika tiada matlamat yang serius & ikhlas kan...
Buat apa diteruskan jika tiada rasa gembira.....

Aku cuba, usaha untuk baiki keadaan tapi apakan daya.... tuduhan demi tuduhan aku terima....
Biarlah.... aku redha.... aku tak buat pun seperti yang diperkatakan.....
Yaaa aku tahu aku bukan baik sangat sebab aku tak sempurna pun....
Yaaa aku rasa marah, bengang pun bersebab...... kalau korang pun sure rasa macam aku rasa....
Yaaa aku ni lurus sket tapi aku tetap ada perasaan..... macam orang lain jugak....

After raya aku & pang5 memang kurang aman sebab kecemburuan die kat aku....
“Cemburu pun takkan leh terima, kan tanda sayang”...... yer yer aku tahu tu.... suka tapi kalau dah tahap melampau + merimaskan korang sanggup ker???

2,3 kali perbalahan disebabkan perkara kecik-kecik jer....

Contoh : bila kite lambat reply msg – “msg ngan sapa lak ni” [kat opis kan, buat keje kan, kena la faham, takkan nak msg jer, mau kena perli ngan bos kan kan, if kat umah lak, nak mandi, masak, kemas2, borak2 ngan housemate kan, g library cari bahan2] – malu jugak taw takkan nk picit hp 24 jam....

Contoh : bila die kol or msg tak dapat sebab network coverage, pastu free dapat “gayut ngan jantan mana lak”  [mana la nak tahu bila line takdek, bila explain tak caya terus suh tukar tepon baru]

Contoh : time kite nak kuar ngan kawan2 – every details nak kena gtau.... last2 kena jugak...

Tapi last sekali......

Ceritanyer begini

Last 2 weeks aku & opismate, ika g midvaley..... setelkan hal + cari barang sket + makan then balik.....
Sampai parking ada la 2,3 orang dari TKS ngah promote berkenaan safety card untuk elakkan kete... aku pernah story entry kat sebelum ni...
Memang dah lama aku survey....
Alkisahnyer, aku pun amik keputusan untuk pasang alat tu..... yes, masa dah sampai parking dah inform kat die jugak.....
Then usaha penerangan, pemasangan take time la sket kan.... siap panggil housemate aku mintak tolong jadi ala2 penjamin untuk sahkan kewujudan aku... yalah nak bayo bulan2... huhuhu....
Setel semua pang5 kol.... “buat apa? Betol ker pasang benda tu kat kete ker kuar ngan jantan lain” pastu tak sempat nak explain terus die letak... seyes aku menyirap....
Heiiii tak paham ker apa ni???

Tu puncanya....

Tapi macam2 la sampai tahap mintak aku tukar no hp ngan die untuk setelkan prob ini... bagi aku no point sebab ko tetap tak percaya kann......
Suh aku janji dengan nama Allah... aku memang tak takut sebab aku tak buat benda salah pun.... tapi ini too much okey....

Solution

Aku mintak dalam 2 minggu sampai raya haji nanti untuk aku & pang5 bincang balik....
Mintak die fikir betol2..... begitu aku juga.....tanya diri sendiri.... aku pun begitu jugak....
Untuk sama2 tengok, renung, muhasabah diri sendiri.....  
Bagi ruang, peluang......

Finally....

Rabu, 24 Oct..... malam tu before tido aku msg la die... say “good nite, sweet dream”

Balasan dari die....

1st msg – “Allah takkan ubah nasib umatnyer kecuali umat itu sendiri. Bertaubatlah jangan sampai tunang orang, suami orang pun awak nak sapu”

Aikssssssss... muka aku sangat2 terkejut bila dapat msg ni....  

2nd msg – “ngaku ker tak ni? Kalau tak ngaku awak akan diseksa & direjam dengan batu macam orang yang bersalah”

Berlambak2 msg dari die......ada satu yang berbunyi “ bertaubat nasuha lah awak, dunia ni sementara jek... Allah sayang saya lagi, jahat2 saya masih belum terlanjur lagik”  

Apa maksudnyer????

Ada satu msg tu “kalau betol saya bakal calon suami awak, nape cari orang lain???”

Persoalan aku balik – bila masa aku cari orang lain??????

>>> sedih sebab sikap orang camni.. pening beb.... 
biarlah..... apa pun biarlah die bahgia dengan dunia die... aku tak sesuai dengan cara sebegitu...... 


 *** aku bukanlah nak cari orang yang hebat sangat2...... bukan lah aku ini memilih sangat tapi aku perlu pilih...... pilih yang terbaik untuk aku.... hidup aku, bakal suami untuk aku, [nak berkasih sayang kan] yalah bakal ayah untuk anak2 aku kan.... [auwwww]
***biarlah aku menyelesaikan satu persatu perkara yang patut selesaikan.... nak dapatkan degree dulu... chaiyok2.... 

Eh eh  panjang lak entry nih.....

Sekian..... 

5 comments:

De Qaseh said...

banyakkan bersabar yer..mungkin bkn jodoh..insyaallah....ader yg mennti..cume masenye belum tiba.....

Miss Volvo said...

hmmm calon suami mcm tu ke? msg baik2 bls mcm tu plak ishhh

Liyana said...

Awak?? Nape die cmtu? Teruk sgtla cmburu die...klu sy pun sy reject...sian awk...

Xpela awk...cr la yg tbaik k.. Kena pilih betul2..sbb bkn nk hidup sehari dua dgn die kan... Biar lmbt aslkn dpt yg tbaik..

Sy doakan yg tbaik utk awk. Jgn sedey2 k :)

Anonymous said...

takpe awak.. akan ada yang lebih baik untuk awak.. jangan putus asa.. :D

jeehans.blogspot.com said...

owh br tahu..tak sangka...so tak yah pening2 ct dah lepas die nt ada lagi org lain yg lebih baik dtg taw..jgn sedih2 nak hepy2 je....

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...