Tuesday, October 23, 2012

Simple, Mudah & Cepat.... Bubur Oats



Assalamualaikum... 
harap semua kawan2 baik2 sahaja....
so arini Jen2 nak sharekan recipe bubur oats... sebab ada rakan2 yang tanya recipe... 
antara makanan faveret sebab sangat mudah & cepat disediakan (bajet retis chef.... hehehhee) 

Resipi bubur oats (hidangan untuk seorang) 

Bahan2 
bawang merah 2 biji 
bawang putih 1 biji 
cili api 2-3 biji (ikut tahap kepedasan yg anda inginkan) 
udang 2-3 ekor
sawi jepun @ sawi biasa @ brokoli @ lobak merah (banyak sayur pun bestttt) 
1-2 senduk quaker oats kaler biru 
garam 
air secukupnyer 

caranya2
1. bawang merah, putih & cili api dimayang halus
2. panaskan periuk, masukkan sedikit minyak
3. tumiskan bawang & cili, masukkan air, kemudian masukkan udang
4. masukkan sayur, buhkan sedikit garam
5. masukkan quaker oats.... 
6. masak sampaii berkanji macam pic tu (jangan kejap sangat nanti tak jadi sangat tau)  dalam 5 minit la.... 
7. siap, ready untuk di makan...

senang jer.... thanks Cik Yana (before this ngan die la makan, belajar masak recipe ni) 
ikutkan Jen2 ada jugak try guna bayam, ikan, perencah tomyam, kangkung tapi kurang sesuai tapi takde masalah pun... ikut citarasa masing2
bahan2 kat atas yang selalu buat la.... 
Jen2 uploadkan pic2 yang pernah masak sebelum nih

selamat mencuba :D

jom layan picass bubur oats.... hehehe

bubur oats with sawi & udang 

bubur oats with sawi, try guna perencah tomyam adabi

bubur oats with brokoli & udang 

guna quaker yg biru ini, merah tak sesuai utk msak

oats dengan brokoli & udang

oats with carrot, brokoli & udang

semalam nyer oats dengan sawi jepun 


1 comment:

Miss Volvo said...

banyak oat kat uma hmmm macam nak cuba la resipi ni :)

Follow by Email

My Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Hubby Birthday

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Popular Posts

Live Traffic Feed