Tuesday, October 23, 2012

Seharian Di Rumah Maksu @ Segamat


Hye semuaa.... ni pun kisah dah lama jugak, lama sangat dah.... baru nak bercerita kat sini jugak... hehehe
After keje aku gerak terus ke Segamat.... g umah maksu aku... maksu aku semenjak lepas ni rajin masak sebab laki die suka makan.... masak pun yang simple2 jerk janji kenyang kan... hehehehe... 
lagi satu maksu aku suka gak try menry recipe baru ni...so masa kedatangan aku.... 3 menu ni die nak buat... bukan die buat sorang, makanyer masak bersama2 dengan die  la.... maklum la sejak die kahwin aku kat KL, die kat Segamat... aku ngan maksu beza 2 tahun jerk... nak tengok orangnyer... sat na... 


tu lah maksu aku... tu pic kat kedai baru... asben die part time amik gambo orang kawen..... tapi sekarang dah full time kat kedai.... alhamdulillah..... leh nak tengok pic2 hasil paksu aku.... http://www.fotocun.com/

jom sambung balik aku story pasal menu makanan yang kitaorang buat... 

1st menu : cucur udang bawang.... so aku ler sibuk snap sana sini.... kikikiki
bahan2 simple sangat..... 
tepung gandum, bawang besar holand, udang, cili api @ cili besar, daun bawang


bancuhan cucur bawang 


semasa digoreng dalam kuali


siap dihidang dengan sos buatan sendiri.... sedappp


2nd menu : ikan siakap masak steam.... 
bahan2 adalah seperti berikut 
ikan siakap, cili padi, bawang besar holand, halia, bawang putih, lemon, tomato...



bahan2 yang siap sebelum memasak...



amacam??? 





jom makan.. hihihi... 

 3rd menu : steamboat... 





meriah kan bahan2 die...maklum la pengemar sayuran.... 


giler meriah... 



amacam? simple2 jer kan menu kami... kikikiki..... kalau nak pedas buat jer sket sambal kicap cili api.... makan ratah gituwww jerk... 

end dulu... boiiiiiiiii


2 comments:

Miss Volvo said...

steamboat tu yg xtahan tu sungguh menggoda kan? sabtu ni sy nak cuba resipi oat awk tu kot HHEHEHE

diana aziz said...

wahh.. mewahnye makan..... :)

BerAURA dengan SABUN AURA SUZYHONEY

Muka rasa berseri lepas cuci dengan Sabun Aura ni. Takde la kusam tak bermaya! Baunya harum sungguh. Bila ditelek patut lah wangi. Ada bunga...